Gå til innhold

winpad vs. zepto

Anbefalte innlegg

Helt konkret har jeg sendt mail til WinPad på [email protected] for å spørre ut 5-6 spørsmål.

Etter som jeg personlig ikke har erfaring med WinPad på noen som helst områder ser jeg frem til å presentere hva WinPad har å besvare og hva som egentlig forårsaker de faktiske forhold.

Dette er saker direkte relatert til support, service og garantiordninger der jeg ber om redegjørelse for den mistrivsel som enkelte eiere av WinPad sier de ikke er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tack DigitalOverride för varning mot att köpa pc från Winpad! Jag har annulerat mitt köp efter att jag också har haft tvivelsam kontakt med Winpad.

Till er som har köpt Winpad:

Hoppas den funkar och att ni är fönöjda!! Det verkar vara bra gerjjer.

Till er som inte har köpt än:

Gör som ni vill, men jag har fått nog av distributörerna.

Då blir det att inställa sig på en lite dåligare bärbar, det blir inte lätt, suck... :sad:

Några tipps? :smile:

Lenke til kommentar

Jag har varit i kontakt med Winbook http://www.winbook.com och frågat om de har en Europeisk division ved namn Winpad, som det hävdas på denna sajten.

Här kommer deras svar.

Döm själva:

Dear Sir or Madam,

Thank you for your interest in our "Critically Proven" WinBook Computers. We confirm that we are not associated with the specified company. We have been aware of the fact that they have "stolen" quite a bit of our web site for some time. We are at this time a US based sales company only. We do not have

immediate plans to offer sales, shipping or support outside of the 50 United States. We apologize for any inconvenience that this may cause. If you have

any questions, please feel free to call 1-800-254-7806 (or 614-334-1430) and we will be happy to assist you.

Thank You

WinBook Technical Sales

Lenke til kommentar

Hei !

Jeg underviser i informatikk og skolen min har kjøpt inn 2 Winpad 5000 maskiner. Fra før har vi 17 Winpad 8000 som vi kjøpte inn i fjor høst og disse har vært helt fantastisk bra. Noen små feil har det vært men da har vi sendt inn maskinen på service og hatt den tilbake allerede innen en uke, noe som er utrolig bra. Har selv hatt en Compaq maskin og da måtte jeg en gang vente nesten 2 måneder før maskinen kom tilbake. Menneskene hos forhandleren vi kjøpte den av var hyggelige og ordnet opp hvis det var noen problemer jeg måtte ha. Stå på dere er jammen suverene ! Heia Winpad ! ! !

Lenke til kommentar

Nu börjar jag känna mig som en pain in the as men Bisso vem betalade ni till? Cintech, som inte är registrerade som bedrift? Vad säger din skola om det? En institution som en skola köper som oftast från seriösa förhandlare.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en winpad 8000s og er fornøyd med maskinen.

Men Winpad har jeg ingenting til overs for...

de glemte å sende med en strømkabel og har mast på den og har ikke fått noen kabel eller svar ennå, 20 dager siden.

Men siden maskinen min fungerer driter jeg i Winpad.

men jeg kan komme ut i problemer dersom maskinen klikker...så jeg får håpe på at maskinen fungerer som den skal. og akkurat nå er jeg svært fornøyd med den...

Lenke til kommentar

Mycket riktigt. På sidan http://www.nic.as/ kan vem som hälst registrera ett domännamn. Men i deras policy står det:

B) Registrant has a bona fide intention to use the domain name on a active basis on the Internet;

C) Registrant is not seeking to use the domain name for any unlawful purpose, including, without limitation, tortious interference with contract or prospective business advantage, unfair competition,

injuring the reputation of another, or for the purpose of confusing or misleading a person, whether natural or incorporated.

En bedrift som registrerar ett domänenamn som inte är en bedrift och som är distributör för en amerikanskt pc märke som inte har någon distribution utan för USA har också klarat att bryta Amerikanska Samoas bestämmelser för registrering av domänenamn.

Ärliga pojkar!

Lenke til kommentar

Nå, hvor har jeg sett denne før:

http://www.2biggigs.com/generic18.html

Siden har forresten veldig detaljerte spesifikasjoner, som jeg savnet på Winpads side. Jeg lurer på om det er mulig å få tak i drivere gjennom disse og ikke Winpad, siden Winpad virker mer og mer useriøse. Jeg må innrømme at jeg er skuffet over barbara.no at garanti og spørsmålet om ærligheten til Winpad, ikke ble tatt opp i testen. Det er imidlertid slikt som kan skje. Jeg håper at maskinen jeg får virker bra. Dersom det blir noe tull med den, og Winpad ikke holder avtalen, tror jeg at de fleste synspunktene her fra havner i "TV2 Hjelper Deg"s Innboks.

Er det en mulighet for at Winpad er reg. i USA, og slik får alle rettighetene på sin side. På index-bildet står det jo faktisk Winpad Inc., og ikke Winpad AS. Må innrømme at jeg angrer på at dette ikke ble spurt om, og at jeg ikke satte meg bedre inn i det før jeg bestilte.

Lenke til kommentar

Vell,

drivere til Winpad 5000s er ingen problem faktisk siden det er standardkomponenter. Hva slags drivere er det du trenger? Intels drivere får du gjennom Intel og grafikkdriverene finner du også på ATI.com. Bruk vanlige drivere til Radeon 8500, de funker.

Men jeg er enig i at det er dumt at Winpad ikke har noen oversikt over dette.

Lenke til kommentar

Som nevet tidligere på dette forumet (se her) så er nok WinPad maskinene mest sannsynlig kjøpt fra et Taiwansk firma ved navn Clevo. Dette firmaet er (visstnok) et etablert firma som i mange år har solgt diverse bærbare no-name maskiner.

Grunnen til at man kan finne maskinene under mange forskjellige forhandlere og deres respektive navn, er jo nettopp fordi Clevo selger no-name PC'er som det er lett å sette et klistermerke på og kalle det en WinPad eller Virtuoso eller.no...

Trenger man drivere kan man finne disse på http://www.clevo.com.tw, hjemmesiden til Clevo. Her finner man WinPad 5000 under sitt rette navn: Clevo 2200T. Du kan finne mesteparten av drivere og BIOS oppdateringer under Drivere, ved å velge fra en drop-down liste.

Synes det er litt rart at Sourouri ikke nevner dette, men kun nevner at drivere finnes hos Intel og lignende og at det ikke er noe problem "siden det er standardkomponenter". Som sagt finner du det du skulle trenge på Clevo's hjemmesider.

Satser på at jeg kan ha vært til hjelp for noen.

Lykke Til!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-13 11:13, osvein skrev:

Vurderer selv å kjøpe winpad 5000s.

Noen som har erfaring med kjøp av winpad.

Hvor kan jeg kjøpe den ?

Leveringstid ? Problemer/service?

Har du fått din winpad ennå "vell" ? Fornøyd?

vell, du kan jo es på de andre 36 innleggene om fonøydhetsgrad etc....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...