ossa Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 jeg har sirkla meg ned til disse merkene (tror jeg..) Står mellom zepto 3001 og winpad 8000s. Så vidt jeg ser får jeg mer for pengene hos winpad. Hva sier folket? dårlige/gode erfaringer med noen av de? Det skal legges til at jeg flytter til Singapore for å studere til sommeren og det hadde derfor vært greit med internasjonal garanti, dette har neppe zepto (det vet jeg ikke, men tror det). Noen som vet om Winpad har? Hvem er forresten winpad? aldri hørt om de jeg..produserer de selv?? Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg har kjøpt winpad 8000s. anbefaler absolutt denne PC-en. Uttrolig rask prosessor. P3 1266MHz m/512 cache (dette er dobbelt så mye som en vanlig P3 eller P3 mobile, den koster 2400kr på komplett). skjermen er den herligste typen jeg har sett. minst like god som dell. Veldig lyssterk og klar. sikkert greit med en slik skjerm når du befinner deg på et så lyst sted som i Malaysia. har min på minimum styrke og den er fortsatt mye bedre enn Compaq 1700. Hardisken er ikke den raskeste, Toshiba. Den er en del tregere enn IBM men er meget stillegående. Dessuten er den sølvfarget, hele PC-en. Den er liten og lett. Meget stillegående DVD spiller. Men CPU-viftene bråker litt mer enn andre. jeg senket spenningen på viftene mine fra 5V ned til 3.5V og den kjører meget stille. Det beste av alt med denne maskinen er at du enkelt kan løfte opp tastaturet og få tilgang til alt hardware. Og en genial ting til: Det er 6 jumpere på HK'et. Du kan justere hastigheten fra 633MHz til 1425MHz ved hjelp av kombinasjoner av disse jumperne. kjøring ved 633MHz går ikke viftene og batterilevetiden øker betraktelig. anbefales på det sterkeste. Bra tastatur også...:smile: [ Denne Melding var redigert av: ddd-king på 2002-05-19 19:48 ] Lenke til kommentar
dilldall Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hvordan er temperatur og strømforbruk/batterilevetid på Winpaden? Briker jo ikke mobile-prosessor, og jeg lurer litt på hvordan det merkes. Lenke til kommentar
Svinto Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Jag har precis beställt en Winpad 6000s. Intel® Pentium® IV Processor 1.6 GHz, 8XDVD, 256 MB,30 GB, 14.1" SXGA Active Matrix Kr12.495 eks.mva Får den i nästa vecka!! Jag föll för prestandan och så föll 5000s bra ut i testen på barbara.no Lenke til kommentar
xhenrik Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Har "beställt" en 5000s, med samme specs som i testen (stoler på Sourouris test). Får den i begynnelsen av juni, gleder meg stort, men vi får se, kanskje blir det en skuffelse (må ha litt laber innstilling, så kan jeg fryde meg når maskinen kommer). Lenke til kommentar
henningst Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hva med støynivå? Bråker vifta mye? Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 umodifisert; viftestøy = tipper rundt 20dB modifisert 3.5V (5V) = tipper rundt 16dB batterilevetid : målt til litt overkant av 2 timer (pluss 10-15 minutter kanskje)... Lenke til kommentar
Breezer Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 16:20, Svinto skrev:Jag har precis beställt en Winpad 6000s.Intel® Pentium® IV Processor1.6 GHz, 8XDVD, 256 MB,30 GB, 14.1" SXGA Active MatrixKr12.495 eks.mva Får den i nästa vecka!! Jag föll för prestandan och så föll 5000s bra ut i testen på barbara.no Snakker vi norske kroner og mva? Bestilt hos winpad.as? Lenke til kommentar
Skjerven1 Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Hvor får jeg kjøpt winpad i norge? Lenke til kommentar
xhenrik Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Les testen på barbara.no, sterkt anbefalt. Winpads maskiner blir levert av Cintech i Norge, og du skal sigelig ha maskinen etter maks en uke. Jeg har bedt om at maskinen skal leveres andre uken i juni, for da kommer jeg hjem. Litt overraskende nok har jeg ikke fått noen bekreftelse fra Winpad i dag, enda jeg etterspurte dette spesielt i e-posten. Jaja, det tar vel en stund å gjøre alt klart og sjekke betalingsforhold etc. Lenke til kommentar
xhenrik Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Fikk ordrebekreftelsen for 1 minutt siden, jippi. Gleder meg sinnsykt, har aldri eid egen bærbar, bare lånt eller prøvd. Dette blir skoi. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hei, Maskinene til Winpad blir satt sammen i England, og derfor tar det litt tid. Men vi har foreløpig ikke hatt problemer med levering fra Winpad. Lenke til kommentar
Svinto Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Snakker vi norske kroner og mva? Bestilt hos winpad.as? Norska kronor... hade varit fint om det var svenska! :smile: Och så är det utan mva. Telefonnummer till distributär Cintech Norway fås på http://www.winpad.as Lite märkligt att beställa över telefon bara. De ville också ha kontant betalning på dörren?! Vad är vanligt? Lenke til kommentar
dilldall Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg har hørt om andre som gjør det... Men jeg vet ikke hva som er rarest egentlig - at de ikke har med seg en mobil kortterminal eller at de faktisk tar i mot så mye i kontanter. Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Har selv hatt en del problemer med WinPad... For det første virker det hele litt useriøst. Verken WinPad eller Cintech finnes i brønnøysundregisterene. Derimot finner du et firma som heter PC Salg & Service, som det også stod på (den mangelfulle) fakturaen jeg fikk sammen med maskinen. Jeg valgte å betale med nettbank, men da jeg skjønte at disse folka ikke var helt seriøse bestemte jeg meg for å returnere maskinen som da ikke var kommet enda. Jeg prøvde å ringe mange ganger, men ofte fikk jeg bare beskjed om at "mobilen er ute av rekkevidde eller slått av" meldingen, og når du ringer nummeret til "Cintech Norge" blir du satt over et par ganger... Fikk endelig tak i dem, og sa at jeg ville returnere maskinen. Greit nok det, men jeg kunne ikke få returnert alle pengene jeg hadde betalt. Porto (som er greit nok, det skulle jeg betale uansett i følge loven), det det kostet dem å sjekke PC'en når de fikk den tilbake (ikke helt lovlig), og det det kostet med utvidet garanti, da dette allerede var sent til England og ikke kunne reverseres. Dette siste er jo bare tull, og som forbruker har jeg krav på å få returnert hele kjøpssummen (bortsett fra frakt) ved bruk av angrefristloven. Jeg har klart å få tilbake mesteparten av pengene fra dem, men det er fremdeles noen tusen som ikke har blitt betalt. Ved spørsmål når jeg ringer dem sier de bare at pengene har blitt sendt, og når jeg presser dem med at de har i hvertfall ikke blitt mottatt, sier de bare at de skal undersøke og ringe meg opp senere, noe de aldri gjør. Jeg har sendt saken inn til forbrukerrådet, og jeg fikk svar om at de hadde sendt WinPad en kopi av mitt brev og et eget brev med forespørsel av WinPad's side av saken. Jeg har ikke fått noe svar enda. Jeg er jo ganske partisk i denne saken, men hvis dere vil ha et råd fra meg: Hold dere unna disse menneskene... Det er bare tull med dem. Hadde vært kult å fått et svar fra WinPad/Cintech/PCSalg&Service her, men dette er noe jeg tviler STERKT på... Dere har blitt advart :wink: Lenke til kommentar
Skjerven1 Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hvorfor valgte du å sende pcèn tilbake, det virker jo som at det er en veldig bra pc? Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Skjerven: Mest fordi jeg tenkte på garanti og evt. problemer med reperasjoner. Har noen kamerater som har bærbare datamaskiner og noen av dem har gått i stykker. Når jeg da i tillegg ikke kunne finne noe WinPad eller Cintech for den saks skyld registrert i Norge, noe alle foretak SKAL være, sammen med at ofte svarte ingen på telefonhenvendelser, sytnes jeg at dette virket særdeles useriøst. Faksnummeret på siden deres er forøvrig et engelsk nummer, og da jeg sendte en returbekreftelse (noe som skal følge med i pakken du får tilsendt, slik f.eks. Komplett og PC Utstyr gjør, men som ikke WinPad/Cintech sender med) fikk jeg aldri noe svar, till tross for at faksen kom frem til det nummeret som er oppgitt. Kort sagt: jeg følte at hele opplegget med telefonbestilling o.l. var rett og slett useriøst... Det må jo være opp til den enkelte å bestemme, men ut i fra mine erfaringer er jeg i allefall STERKT misfornøyd med WinPad/Cintech/PC Salg & Service. [EDIT]: På fakturaen som fulgte med fra WinPad (dette var også det ENESTE som fulgte med) stod det PC Salg & Service, og ikke Cintech. Søk i Brønnøysundregistrene etter disse tre, og se hva du kommer opp med :wink: Kontaktnummeret til PC Salg&Service er et mobilnummer som det er umulig å få tak i. Det er også listet som et enmannsforetak, så du får selv bestemme hva du synes om dette. BTW: Har barbara.no noen erfaringer med WinPad? Tenker da spesielt på Mr. Sourouri. Har vært en del på nettsiden deres og føler dere har en del peiling. Hadde vært fint med et inspill fra dere her. På forhånd takk, Arne M. Wik. [ Denne Melding var redigert av: DigitalOverride på 2002-05-30 00:31 ] Lenke til kommentar
iNas Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 God morgen! Jeg kan meddele at Barbara.no forsøker å få testet WinPad 6000s i sommer. Dersom vi får testet denne maskinen kommer vi til å fokusere stort på service og garantiordninger. Vi får med andre ord se hvor langt vi kommer.. _________________ Mvh N.I [ Denne Melding var redigert av: iNas på 2002-06-02 19:39 ] Lenke til kommentar
Skjerven1 Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Sier du at dere tidligere ikke har tatt hensyn til garanti, service og troverdighet i tidligere tester? Dette er veldig viktig for meg når jeg skal kjøpe pc............ Lenke til kommentar
Svinto Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Jag kollade opp PC salg & service i Brønnøysund registret och där stod en viss Ole Gunstad som kontaktperson. Ett snabbt sök på Google gav en intressant träff. Denne Ole Gunstad har varit ute i hårt väder förr. I en klage från Laptop Norge mot PC World om dåligt presseskick http://www.ij.no/pfu/99/99-200.htm visar det sig att denna Ole Gunstad tidigare har varit aktiv i en bedrift som hette PC-Engros. Han skall efter allt å dömma ha solgt en billig bärbar utan för Oslo Plaza (av alla ställen...), kontant till en som senare förstod att han hade blivit lurad. Nu stod det inget om att denna Ole hade blivit dömd, för något och det behöver inte vara den samme, så klart. Men man undrar... ddd-king är väldigt förnöjd, så pcen de leverar verkar iallafall fungera. Vidare så skall ju veterligen deras Winpad 5000s gå så det susar. Men jag tycker att summen gör att jag blir lite skeptisk. [ Denne Melding var redigert av: Svinto på 2002-05-31 10:30 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå