runeae Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei alle lærde datafolk!! I dag, 17.okt begynte min PC og laste ned et eller annet. Bruker DU Meter til å overvåke opp og nedlasting. Har en limit på ca 10 GB her jeg bor, og har satt varsling ved 8GB. Men uten å kunne dokumentere hva som lastes ned eller til hvor det lastes har det nå kommet 10GB til min PC. Ca 2GB kan dokumenteres. Hastigheten varierer mellom 0 og 600 kB/sec. Noe som kan bli opptil 1GB/t. Varierer noe. Så finnes det programmer som kan fortelle meg hva som lastes ned, hvilket program som gjør det og hvordan kan jeg stoppe dette. Kjører Win XP Pro og 100Mbit linje(NTNU) -Rune- Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) har hatt det der tidligere.. at linja er full. Ganske rart. Hva med å ta ut nettverkskablene for en time? funka hos meg vaffal .. EDIT :har du skjekket om det er virus eller spyware? Endret 17. oktober 2004 av Fur Lenke til kommentar
X672 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Netlimiter viser alle programmene som bruker linje kapasitet du kan jo prøve det Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 DUMeter viser ALL trafikk på valgte nettverksadapter - den diskriminerer ikke mellom LAN og internett trafikk 100Mbit sier du? Er du koblet direkte til ett lokalt LAN, eller er det ren 100Mbit internett med egen router/modem? Ser du har alg.exe igang - deler du internett-oppkoblingen din med andre maskiner? Hvis dette er tilfellet, så er det stor sjanse for at det sitter noen og bruker din oppkobling - mest sannsynlig så er nok denne personen uvitende om dette da han kun har satt at pc'en skal motta IP automatisk, og har dermed fått .din. maskin som dhcp og gateway. Har du automatisk Windows Update? Har du MS File Sharing igang utad mot internett? http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/filemon.shtml .. last ned FileMon, så kan du se hvilke filer som leses/skrives på systemet ditt. Lenke til kommentar
runeae Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Vel, ca kl 22:50 mandag kveld sluttet nedlastingen . Og siden har det vært "stille". Det kan jo være noe i det "SUiCiDE_COMMANdO" mener om at noen andre har fått min IP-adresse, selvom jeg ikke helt forstår hvorfor nesten 11GB har vært "lastet ned" til min maskin. Det har jo ikke vært noen økning av forbrukt diskplass. Det har vært litt forandringer i nettet i det siste, så forklaringen kan ligge i det. Men en blir litt når ting du ikke forstår skjer. [Jeg er direkte koblet til LAN.] Håper det ikke skjer igjen. Takk for alle innspill!! Endret 20. oktober 2004 av runeae Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Vel, ca kl 22:50 mandag kveld sluttet nedlastingen . Og siden har det vært "stille". Det kan jo være noe i det "SUiCiDE_COMMANdO" mener om at noen andre har fått min IP-adresse, selvom jeg ikke helt forstår hvorfor nesten 11GB har vært "lastet ned" til min maskin. Det har jo ikke vært noen økning av forbrukt diskplass. Det har vært litt forandringer i nettet i det siste, så forklaringen kan ligge i det. Men en blir litt når ting du ikke forstår skjer. [Jeg er direkte koblet til LAN.] Håper det ikke skjer igjen. Takk for alle innspill!! I alle dager da, mann hehe skal du ikke engang prøve å finne ut hvorfor dette skjedde ? Start | Settings | Network Connections | (Nettverkskort) | Properties | Advanced Er Internet Connection Sharing igang ? Det virker ikke som om du helt forstår resultatene av at du "låner" ut din internetttoppkobling til andre... når folk bruker DIN pc som gateway, så vil ikke det DE laster ned ende opp på DIN harddisk... det ender opp på DERES harddisk Endret 21. oktober 2004 av SUiCiDE_COMMANdO Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hør på SUiCiDE_COMMANdO, beskytt din båndbredde! Lenke til kommentar
.V. Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Ser du har spyware, skann med Ad-Aware og Spybot: Search and Destroy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå