Gå til innhold

KDE bilde viser [Solved]

Errae

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg holder musen over bildene jeg har på skrivebordet får jeg opp en liten forhåndsvisning uten å starte noe program. Dette er en meget god funksjon siden jeg ikke har fått til thumbnails ;D

Men i konqueror vil ikke denne funksjonen fungere. Hvordan får jeg dette til ? eventuelt thumbnails ( som i *harsk*windows*harsk* )?

Endret av Errae
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konqueror kan vise thumbnails av både bilder, filmer og andre dokumenttyper. På menyen, ta en titt på View -> Preview og velg hva slags filer du vil ha preview for. Pass på at ikke "Disable Previews" er valgt. Se også på Settings -> Configure Konqueror -> Previews & Meta-Data. I samme konfigurasjonsdialog, gå til Behavior og pass på at du har valgt "Show previews in file tips". Dette gjør at du kan vile musen over et ikon for å få opp en slik gul lapp med større preview på og en del annen informasjon om filen.

Hvis du er i en katalog med bilder i, kan du også velge Tools -> Create Image Gallery. Da vil Konqueror lage en fin HTML-fil med thumbnails man kan klikke på for å se bildet i full størrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...