Errae Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Hei! Når jeg holder musen over bildene jeg har på skrivebordet får jeg opp en liten forhåndsvisning uten å starte noe program. Dette er en meget god funksjon siden jeg ikke har fått til thumbnails ;D Men i konqueror vil ikke denne funksjonen fungere. Hvordan får jeg dette til ? eventuelt thumbnails ( som i *harsk*windows*harsk* )? Endret 17. oktober 2004 av Errae Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Konqueror kan vise thumbnails av både bilder, filmer og andre dokumenttyper. På menyen, ta en titt på View -> Preview og velg hva slags filer du vil ha preview for. Pass på at ikke "Disable Previews" er valgt. Se også på Settings -> Configure Konqueror -> Previews & Meta-Data. I samme konfigurasjonsdialog, gå til Behavior og pass på at du har valgt "Show previews in file tips". Dette gjør at du kan vile musen over et ikon for å få opp en slik gul lapp med større preview på og en del annen informasjon om filen. Hvis du er i en katalog med bilder i, kan du også velge Tools -> Create Image Gallery. Da vil Konqueror lage en fin HTML-fil med thumbnails man kan klikke på for å se bildet i full størrelse. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Tusen takk for glimrende svar (= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå