Antikristian Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei Vet ikke om dette er riktig sted, men jeg fyrer løs for det. Jeg har en Toyota Corolla 1989, 1,3 liter XL Når jeg kjører rundt i den så bråker den endel. Ikke så mye motorlyd, men hører på en måte veien (dere skjønner sikkert hva jeg mener). Har hørt man kan legge inn dempematter, men hvor skal de ligge for å gjøre mest mulig og selvfølgelig pris og sted hvor de har dette? Jeg kjenner også ofte merker i veien godt ol. Får man tak i nye seter som er mer behaglige og som _ikke_ er racingseter? Jeg skal også bytte dempere bak så snart pengene trykker seg inn på kontoen. Er det noe jeg kan gjøre der? Håper dere kan svare på dette. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Flyttet til "Bil -> Bil - Teknisk" Jeg har en Toyota Corolla 1989, 1,3 liter XLNår jeg kjører rundt i den så bråker den endel. Ikke så mye motorlyd, men hører på en måte veien (dere skjønner sikkert hva jeg mener). Har hørt man kan legge inn dempematter, men hvor skal de ligge for å gjøre mest mulig og selvfølgelig pris og sted hvor de har dette? Tja... Bilen begynner jo å dra på årene, så nye asfaltmatter kan nok være en idè. Plukk av dørpanel og dørkmatte og sjekk om asfaltplatene(ser ut som sort tykkt papir) er stive og sprukkne, er de det, skift dem. Alltid litt vanskelig å si eksakt hvor støyen kommer fra, men det er primært dørken, hjulkassene, koffertlokk panser og dørene som leder støy, så du bør kanskje fokusere på disse plassene først. I kriker og kroker blir du fort å finne ut at dempingsmatter ikke er særlig praktisk å bruke, da kan du bruke et tungt ressonans drepende middel f.eks tykk Tectyl. Noen vil nok sverge til Noice Killer, men Tectyl gjør samme nytten til 1/5 av prisen. De fleste bilrekvisitakjeder fører asfaltmatter, filt/skum -matter og Tectyl. Edit: Heter Tectyl® med c, ikke k Beklager hvis det ble rotete, er litt trøtt nå. Endret 18. oktober 2004 av Opus Lenke til kommentar
skinner Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Har egentlig ikke så mye å tilføye men tettet dørene på Carina'n nettopp på grunn av det samme problemet og mye av veistøyen ble borte bare der. Hvis vinduet ikke lar seg sveive helt opp så blir det litt bråk der og, så det kan være greit å sjekke pakninger og sveiv på det punktet. Lenke til kommentar
p4-4ever Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 vil anbefale deg og ta ut baksettene og sette inn velte bur med spraco racing stoler med 4punkts belter!!! da kan du føle deg trygg og være blandt racing gutta;) Lykke til Lenke til kommentar
lassejl Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Har det noe med støydemping å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå