Gå til innhold

Abit An7 Postcode "90"

Gizmo1

Anbefalte innlegg

Trenger seriøs hjelp!!

Har hjelpet en venn av meg med å sette på ny CPU vifte"Volcano 12", vi

tok av cpu'en og rengjorde platen som kjølepasta'en skal på.

Satte cpu'en på plass, la på pasta og satte viften på.

Problemet er at Abit kortet ikke vil boote, får bare feilmelding "90"??

Noen som har hvert borti dette???

Ps: Har prøvd og resete biosen og tatt ut batteriet!!!

På forhånd takk!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

står i boka mi:

code 90:

complete uguru initial process

AWARD BIOS take over booting job.

Hmm men skjønner ikke hva den feilmeldinga betyr da :)

EdIT: woops allerede en som har svart ja..hmm treig ja :)

Endret av zepyrh
Lenke til kommentar
Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig bruk av banning, flaming og innlegg ment for å skape dårlig stemning er ikke tillatt.

Jeg har ikke hatt en krass tone, men det er nå engang slik at utrykket sier "Read the fucking manual".

Utover dette ser jeg ikke flere punkter som kan oppfattes som brutt av meg.

Lenke til kommentar
Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig bruk av banning, flaming og innlegg ment for å skape dårlig stemning er ikke tillatt.

Jeg har ikke hatt en krass tone, men det er nå engang slik at utrykket sier "Read the fucking manual".

Så du mener at "Read the fucking manual" er et kjent og kjært idiom, og ikke en tåpelig kommentar av en som føler seg berettiget å slenge med leppa til andre?

Lenke til kommentar

Så du mener at "Read the fucking manual" er et kjent og kjært idiom, og ikke en tåpelig kommentar av en som føler seg berettiget å slenge med leppa til andre?

Riktig.

EDIT: unødvendig post av meg, stopper her.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å ta ut cpu'en å sjekke om det er skader på pinnene, og om det sitter ordentlig i socketen. (Og du er helt sikker på at du har koblet til ledninga som skal i cpu fan kontaketen på hk'et??) :p

Hva rengjorde dere cpu'en med forresten?

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker, 110 % :yes:

Hvis den ikke sitter ordentlig, er den da øddelagt? Bare lurer på den. Er sikker på at den også sitter bra. Men kan jo ta den ut igjen og kikke på pinnene. :hmm:

Brukte rødsprit, men bare bittelitt, til å rengjøre.

Endret av Gizmo1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...