Gizmo1 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Trenger seriøs hjelp!! Har hjelpet en venn av meg med å sette på ny CPU vifte"Volcano 12", vi tok av cpu'en og rengjorde platen som kjølepasta'en skal på. Satte cpu'en på plass, la på pasta og satte viften på. Problemet er at Abit kortet ikke vil boote, får bare feilmelding "90"?? Noen som har hvert borti dette??? Ps: Har prøvd og resete biosen og tatt ut batteriet!!! På forhånd takk!!!! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Read the fucking manual. Det står der. Smart sted å begynne. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) 90 = "Complete uGuruinitial process. Award BIOS take over booting job" Forstå det den som kan Read the fucking manual. Det står der. Smart sted å begynne. Read the fucking Retningslinjer Endret 17. oktober 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Gizmo1 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Har lest den!! Hjelper meg svært lite, det som står under "90" og ditt svar fredrik. Og takk C4STOR Endret 17. oktober 2004 av Gizmo1 Lenke til kommentar
zepyrh Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) står i boka mi: code 90: complete uguru initial process AWARD BIOS take over booting job. Hmm men skjønner ikke hva den feilmeldinga betyr da EdIT: woops allerede en som har svart ja..hmm treig ja Endret 17. oktober 2004 av zepyrh Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Når du sier "platen som kjølepastaen skal på" så antar jeg at du mener den lille svarte dingsen midt på (les:kjernen)?? Er det ingen pipelyder o.l.? Endret 17. oktober 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig bruk av banning, flaming og innlegg ment for å skape dårlig stemning er ikke tillatt. Jeg har ikke hatt en krass tone, men det er nå engang slik at utrykket sier "Read the fucking manual". Utover dette ser jeg ikke flere punkter som kan oppfattes som brutt av meg. Lenke til kommentar
Gizmo1 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Jepp... Kjernen. Bare vanlig start lyd, altså et pipp eller noe. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig bruk av banning, flaming og innlegg ment for å skape dårlig stemning er ikke tillatt. Jeg har ikke hatt en krass tone, men det er nå engang slik at utrykket sier "Read the fucking manual". Utover dette ser jeg ikke flere punkter som kan oppfattes som brutt av meg. Så du mener at "Read the fucking manual" er et kjent og kjært idiom, og ikke en tåpelig kommentar av en som føler seg berettiget å slenge med leppa til andre? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk. Unødvendig bruk av banning, flaming og innlegg ment for å skape dårlig stemning er ikke tillatt. Jeg har ikke hatt en krass tone, men det er nå engang slik at utrykket sier "Read the fucking manual". Utover dette ser jeg ikke flere punkter som kan oppfattes som brutt av meg. Så du mener at "Read the fucking manual" er et kjent og kjært idiom, og ikke en tåpelig kommentar av en som føler seg berettiget å slenge med leppa til andre? Riktig. EDIT: unødvendig post av meg, stopper her. Endret 17. oktober 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Jepp... Kjernen. Bare vanlig start lyd, altså et pipp eller noe. Har du prøvd å ta av kjøleren for å sjekke at kjernen ikke er skadet. Riktig. Endret 17. oktober 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Gizmo1 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Men Fredrikrb, takk for ditt tips (Selvom det ikke fungerer), og la det bli slik. Trenger ikke flere tips fra deg da. C4STOR, jepp. Ser helt fin ut den. Endret 17. oktober 2004 av Gizmo1 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hvor stopper bootsekvensen da? Kommer du inn i bios i det hele tatt? Lenke til kommentar
Gizmo1 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Starter på 8* eller noe og rett på 90, og der stanser den. Ingen Bios, eller reaksjon på skjermen. Endret 17. oktober 2004 av Gizmo1 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Starter på 8* eller noe og rett på 90, og der stanser den. Kommer du inn i BIOS? Har du koblet til RPM avleseren fra vifta til hk'et? Lenke til kommentar
Gizmo1 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Alt er kobblet, har gått over alle ledninger.... Kommer ikke inn på bios!! Endret 17. oktober 2004 av Gizmo1 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Du kan jo prøve å ta ut cpu'en å sjekke om det er skader på pinnene, og om det sitter ordentlig i socketen. (Og du er helt sikker på at du har koblet til ledninga som skal i cpu fan kontaketen på hk'et??) Hva rengjorde dere cpu'en med forresten? Endret 17. oktober 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Gizmo1 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Jeg er helt sikker, 110 % Hvis den ikke sitter ordentlig, er den da øddelagt? Bare lurer på den. Er sikker på at den også sitter bra. Men kan jo ta den ut igjen og kikke på pinnene. Brukte rødsprit, men bare bittelitt, til å rengjøre. Endret 17. oktober 2004 av Gizmo1 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det du bør gjøre er å teste hk med en annen cpu, eller teste cpu på et annet hk. Lenke til kommentar
Gizmo1 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Takker!! For prøve dette i morgen og gi dere en oppdatering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå