ChrM Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Har nettopp kjøpt meg Coop-pcen med et vistnok brukbart skjermkort og diverse tilkoblinger. Har et mini-DV kamera og en god del film. Nå ønsker jeg å redigere litt film, og det kan nok hende både datteren min og jeg kommer til å holde på endel med litt mer enn ren klipping. Vil gjerne ha et program som gjør det enkelt å komme igang (lav startterskel) men som vi samtidig ikke "vokser fra" for fort. Vil ha mulighet til å komprimere effektivt (til f.eks. DivX eller Xvid mm) og til et format andre kan se på en vanlig dvd-spiller uten divx (på cd plate). Jeg vet ikke om jeg trenger kun software, eller om hardware vil gjøre ting mye raskere og enklere...? Kan bruke inntil 1500-2000. Hva anbefaler dere "proffer"? Har inntrykk av at det er mange her som kan mye om dette, så jeg er takknemlig for svar. Bruker win xp. Om programmet også kan brukes til bilder, er det en fordel (leste nettopp om et kjent program som skulle komme i en enkel-versjon som lot deg redigere video og bilder...(?)) mvh Chr Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Pinnacle Studios 9 egner seg godt til ditt bruk, enkelt å sette seg inn i, og hvis du trenger firewire-kort, så koster det bare 200 kr. ekstra, prisen på Pinnacle tror jeg ikke er mer enn ca. 7-800 kr også! Med det programmet kan du også redigere bilder, men som sagt ikke anbefalt.. Med Pinnacle kan du selvfølgelig også brenne de som DivX, DVD-format, MPEG eller et til jeg ikke husker Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) leste nettopp om et kjent program som skulle komme i en enkel-versjon som lot deg redigere video og bilder... Kanskje dette du mener? Adobe Photoshop Elements 3.0 og Adobe Premiere Elements, tegne program og videoredigerings program i en pakke. EDIT: Link til norsk side. Endret 17. oktober 2004 av berntmh Lenke til kommentar
pr Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Kjøp pinnacle 9 plus. Lett å lære og mange fine muligheter. Kun halvproffene trenger bedre. Men du kan begynne med moviemaker som følger med i windowsXP Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hva er Pinnacle 9 "Pluss" ? Hva er forskjellen fra Pinnacle 9 ? Hva bruker halvproffene? Hva bruker f.eks du White? Lenke til kommentar
gussen Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 ULEAD VIDEO STUDIO v.8 Anbefaler heller at dere satser på produkter fra Ulead, f.eks Ulead VideoStudio v.8. Du kan laste ned gratis 30-dagers prøveversjon fra Ulead Systems. Full versjon kan kjøpes for $99 (ca. 600,-) og oppgradering koster $49 (ca. 300,-). VideoStudio er perfekt for nybegynnere og videoamatører som ikke skal prøve å lage Matrix-filmer på hjemme-PC'en... med andre ord, de fleste med normale hjemme-redigeringsbehov. Det er likevel en masse effekter og filtere å velge i, samt et integrert musikkprogram for å lage spesialtilpasset musikk til filmen og mulighet for å brenne DVD/SVCD/VCD med menyer osv ! Pinnacle: Hvis du titter gjennom dette og andre forum, så ser du at det følger mye trøbbel og bugs med produktene fra Pinnacle, i.e. nesten hver 5. post er relatert til Pinnacle-problemer. Styr unna hvis du ikke har spesiell interesse for dataproblemer... - VideoStudio er en ferdig utviklet og komplett pakke uten bugs og tullball. Lykke til! DV123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå