Gå til innhold

Småproblemer med S-ata harddisk

DaWeed

Anbefalte innlegg

Har problemer med min harddisk.

Jeg har en Seagate 200gb Sata disk modellnr ST3200822AS.

Jeg kjøpte denne da jeg har hørt at denne skal være rask, og stille, noe som er veldig viktig for meg. Når jeg legger inn Win XP, så trykker jeg F6, og putter inn disketten jeg fikk med mitt MSI k8n NEO pl. og da får jeg 2 valg. "Nvidia Storage Controller" og "Raid class driver elns" Velger jeg begge to, får jeg spørsmål om å putte inn en annen disk som jeg ikke har seinere i installeringa, og velger jeg bare "Nvidia storage controller" , skjer det samme. Eneste måten å få installeringa til å funker er å bare velge RAID drivern. I Windows er hdden ganske treg, og den jobber HELE tiden. Greit nok at den er stille når den ikke jobber, men det hjelper lite når det kommer småknitring konstant. Jeg har skrudd av det som er av bakgrunnsprogrammer, men småknitringen, og tregheten er der fortsatt. Når jeg brenner SeaTools på en cd, for å sjekke disken, henger pcen seg i dos etter at den har boota ifra cden. Er det noe jeg kan forsøke? Er det noe jeg har glemt?

Speccs står i profil.

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hovedkort som har "Native SATA kontroller" trenger ikke egne driver disketter, og detter gjelder f.eks hovekort basert på: 875P/865PE og 915/925 for Intel og nForce3 250GB for AMD A64.

prøv uten driver og ser ka så skjer. den knitringa vett eg ikke ka er.

Lenke til kommentar

Har prøvd uten driver, med samme resultat. Den knitringa jeg refererer til er harddiskjobbing. Jeg kaller det bare knitring av mangel på andre ord. Jeg har lurt litt på om det er støy på S-ata busen, er dette mulig?

Jeg kjører på Nvidia sin integrerte controller, altså nr 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...