Gå til innhold

klare ikke å bli active på DC++

Marcelo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

neida, er det jeg , og jeg er det over internett!

du må først finne ip-adressen din, den finner du her!

hvis du ikke har router kan du bare velge active under sttings å skrive inn ip-adressen du får fram på siden. har du router må du sannsynligvis åpne en port, det gjør du under NAT i routeren din. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva er bedre med active ? jeg har en 3COM ruter å kjører passive.. hvor innpå den kan jeg åpne porten? å hva er porten?

Ja.. jeg vet 192.168.1.1 men liksom. hvor innpå den?

pasive bruker kan bare laste ned fra aktive bruker og belsater serveren mere (vet at mange servere stenger ute pasivebrukere av denne grunn)

aktive bruker kan laste ned fra alle brukere og belaster ikke servere ergo har flere brukere og flere server og velge mellom

porter er informasjons veier !? (be dette rett) og må være åpene for og at man skal kunne sende innformajons gjennom dem

Lenke til kommentar
ok.. på rutern min så må jeg skrive in en ip adresse som jeg skal bruke..

står:

192.168.1.X  å i X'en så skal jeg skrive et tall... hvilket tall skal jeg bruke der ?  må skrive inn noe der for at det skal gå.... :dontgetit:

Der skal du skrive inn IP-en til den maskinen du skal bruke til DC. IP-adressen kan du finne ved å skrive ipconfig i kommandolinjen (start->run->cmd).

I DC må du skrive den eksterne IP-en (den finner du på f.eks http://www.myip.com ), og den aktuelle porten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...