Sire Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Kjørte Sisoft filesystem benchmark og fikk ganske dårlige resultater. Hva kan dette skyldes? Noen justeringer jeg har glemt eller drivere? Fikk nesten bedre resultat på p-ata disken. Den fikk Average Access Time : 9 ms. Noe jeg har koblet feil? SiSoftware Sandra Benchmark Results Drive Index : 51MB/s Performance Test Status Run ID : SIRE1 on 17. oktober 2004 at 21:40:44 SMP Test : No Total Test Threads : 1 SMT Test : No Dynamic MP/MT Load Balance : No Processor Affinity : No Operating System Disk Cache Used : No Use Overlapped I/O : Yes IO Queue Depth : 4 request(s) Test File Size : 1022MB File Fragments : 1 Block Size : 1024kB File Server Optimised : No Benchmark Breakdown Buffered Read : 120 MB/s Sequential Read : 63 MB/s Random Read : 30 MB/s Buffered Write : 81 MB/s Sequential Write : 63 MB/s Random Write : 48 MB/s Average Access Time : 17 ms (estimated) Drive Drive Type : Hard Disk Total Size : 69GB Free Space : 39GB, 100% Edit: leif. HK Epox kda3+ Endret 17. oktober 2004 av Sire Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg regner med at du har nforce driveren på din pc? Lenke til kommentar
Sire Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg regner med at du har nforce driveren på din pc? Ja, Seriell ATA controller 2.6. I oppsettet står det haket av "Let Bios select transfer mode". Vet ikke om dette har noe å si. Disken er koblet til sata port nr. 1. Lenke til kommentar
Sire Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Det jeg ikke helt har forstått er at ide disken (e:\) blir satt som disk0, mens SATA disken Raptor er disk1. Det skal vel ikke ha noe å si at pata disken er master på idekanalen sammen med dvdbrenneren som er slave (d:\). Når jeg innstallerte XP valgte innstallasjonen pata disken som c:\ slik at jeg måtte koble den fra og sette den på igjen når XP var ferdiginnstallert. Skal prøve å kjøre test med bare Sata disken tilkoblet. Lenke til kommentar
Sire Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Ingen endringer med bare Raptoren koblet til. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Kanskje disken står i PIO-mode? Lenke til kommentar
Sire Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Kanskje disken står i PIO-mode? Nei, jeg har overkjørt biosvalget og kjører den på Seriel ATA DMA. Noen som vet om et benchmarkprogram, der jeg kan kjøre en skikkelig test på denne disken for å se om det er noe feil med den? Endret 17. oktober 2004 av Sire Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Jeg har også en wd raptor men det er 36 gb den leser 54 mb/sek og er tregre enn en Maxtor ata 133 som leser 57 mb/s (Hd speed ) Ble også skuffet over min disk når jeg kjørte div tester på den. Men jeg tror ikke en skal henge seg opp alt for mye i slike testprogram Raptor disken er veldig rask til å behande mange småfiler selv om en ikke kan få målt dette på noen måte siden de fleste av test programene bruker bare liten del av HD eller en fil. Har prøv å ha Xp på både Raptor og Maxtor(ata 133 40gb) virker for meg att raptoren er kjapere til å starte opp xp. Å formatere den går jo på 2-3 sek Tror ikke det er noe feil med disken selv om du bare får 51 mb/s Prøv eller å kopier filer til å fra den med "total copy" så ser du hastigheten i praksis Endret 17. oktober 2004 av Razer63 Lenke til kommentar
Sire Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Ja det stemmer sikkert, for å laste Far Cry går i hvert fall fortere med Raptoren sammenlignet med det jeg har vært vant til med pata disken som jeg brukte tidligere. Det går jo også rimelig fort å starte andre programmer også. Lenke til kommentar
Sire Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Prøvde HDtach nettopp, og disken kom ikke så dårlig ut i forhold til WD Raptor i sammenlikningsgrunnlaget som var med programmet. Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Vet ikke helt hvordan det er med en raptor, men mine to 36giggere i raid 0 klarer rundt 185MB per sekund i hdtach. Tror vel en skal klare rundt 100MB. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Her er mine tall med mine disker: WD Caviar 200GB S-ATA: Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Så nei, jeg tror ikke du har koblet noe feil. Det er nok tett opp mot den faktiske ytelsen du vil se på en slik disk. Det du kan sjekke er om du har de nyeste driverene til IDE kontrollere og RAID kontrolleren. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå