Gå til innhold

Hvor mange Watt bruker skjermkort-


hans A

Anbefalte innlegg

Blir å oppgradere skjermkortet mitt men jeg er usikker

på om jeg klarer å drive et nytt skjermkort.

Hadde et GF4 Ti4800SE kort på prøving i sommer men

opplevde flere ganger at strømforsyningen lå

akkurat på bristepunktet.

Blir vel å skaffe meg et kort som er større enn Ti4800SE

men er usikker på hvor mye watt de forskjellige

kortene bruker.

Er det noen som sitter inne med noe watt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir vel litt offtopic men..

Min PSU har 12V/10A , 5V/30A og 3.3V/14A (300W )

Mens Chieftec har 12V/17A, 5V35A og 3.3V/28A (360W)

Dvs at det er lusne 25w ekstra å hente på 5V med å

bytte ut PSU'en med chieftec sin på komplett.no

 

 

Hmm, har sett på en tabell at

det stort sett er +12V som får trykket.

Da burde chieftec sin 360W tåle et større skjermkort.

(Får 84W ekstra på +12V)

Endret av hans A
Lenke til kommentar

jeg ser ikke hva problemet er egentlig

 

hvis det er slik at du bekymrer deg så utrolig for kvalitet og mengde av effekt som strømforsyningen din leverer, er det ikke bare å skaffe seg ett kraftig (+450W) psu med en gang istedetfor å rote rundt med puslete 300-350W? Ser ingen grunn til å investere i et psu som leverer .akkurat. nok til å kunne drive systemet ditt. Hva gjør du når du senere vil ha flere harddisker? Eller når du evt. vil ha dvd-brenner? Eller hva gjør du når du når du senere vil ha nytt og tøffere skjermkort?

Ikke gøy når pc'en din skrur seg av midt under brenningen av en dvd bare fordi du uheldigvis kom til å starte opp ett spill e.l.

 

http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=Eq0q11...7&ic=N&sw=12890

...kjøp en sånn, den gir deg en liten indikasjon på hvor tungt belastet psu'et ditt er

 

Er du fremdeles i tvil på hvor mye effekt skjermkortet ditt forbruker på hver enkelt spenning, så er den beste kilden alltid produsenten av skjermkortet. Helt utrolig hvor mye en liten email til support kan utrette ;)

Endret av SUiCiDE_COMMANdO
Lenke til kommentar

SUiCiDE_COMMANdO: Det er mer til en strømforsyning enn bare W, den skal kunne drive konstant over samme aril f.eks, og selv om den er på 1000W, men bare har 15A på 12V så er det ikke mange diskene, CD-rommene (Og nå skjermkort) av nyere dato den skal drive før den konker ut.

Husk også at noen stater W som peak W, at det var noe PSU'en oppnådde i f.eks 1s, så noen garanti for at den klarer å holde W'en over lengre tid er dårlig, et godt eksempel på dette skal visstnok være Q-Tec PSU'er, der skal man kunne få en 500W som blir overgått av 350W fra MiST, CWT etc pga. kvaliteten, A, osv.

Jeg ville gått for en 500W MiST eller CWT, da holder det som regel en liten stund :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er mer til en strømforsyning enn bare W, den skal kunne drive konstant over samme aril f.eks, og selv om den er på 1000W, men bare har 15A på 12V så er det ikke mange diskene, CD-rommene (Og nå skjermkort) av nyere dato den skal drive før den konker ut.

Husk også at noen stater W som peak W, at det var noe PSU'en oppnådde i f.eks 1s, så noen bla bla bla blah bla

leste du posten min i det hele tatt?

 

LES: ../..kvalitet og mengde av effekt../..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...