Sealine Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei alle sammen. Jeg kjøpte meg for ca 1 år siden ny PC, da kun med en HDD, Seagate 80GB S-ATA 8Mb Cache. Maskinen frøs gang på gang, og jeg kjøpte til slutt en ny HDD, etter å ha først prøvd meg frem med alle komponenter. Den nye HDD'n var en identisk til den første, men det viste seg at jeg fikk akkurat de samme problemene med dem. Jeg orket ikke mere stress, så koblet til en gammel GB Maxtor HDD og levde med den i et halvt år! Nå har jeg endelig skaffet meg _ENDA_ en ny disk, Seagate 120GB 3.5" IDE. Denne fungerer utmerket, ihvertfall så langt, å jeg hadde heller ikke problemer med å legge inn operativ system, noe jeg hadde med de to forige. Spm mitt er da, tror dere at grunnen til at PC'n min før har hengt seg og frøset er at feks Operativ system helst ikke burde ligge på en S-ATA disk, at det feks kunne fungert fint om jeg koblet de til på nytt å kjørte de som slave disker..? Håper dere skjønte forklaringen min=) Mvh Petter Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Har selv sata med Win XP og mine gamle pata-disker som slave. Mit system ble faktisk mer stabilt med dette oppsettet. BIOS og sata-drivere er vel kanskje problemet ditt. Åssen er det med sata-driver'ne dine ? Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg har et Asus P4P800 deluxe med to stk s-ata-disker i et RAID 0 som jeg booter fra uten problemer. Men jeg kjøpte et annet hovedkort også med en S-ata raidkontroller på, og skulle sette de samme diskene på det. Men maskinen tryna hver gang jeg prøvde å installere os. Hvis jeg satte opp en annen disk som bootdisk, og brukte s-ata-diskene som data-disker, fungerte det helt fint. Det var antakelig noe galt med kontrolleren på hovedkortet. Jeg sendte det tilbake til forhandleren, og fortsatte å bruke det kortet jeg hadde. Derfor gjorde jeg ikke nærmere undersøkelser. Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå