akristina92 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei. Jeg driver å lærer meg java, men jeg får ikke kompilert det jeg har laga. Kan dere se hva som er feil? ( jeg er HELT grønn når det gjelder java..) Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Invalid path burde jo tilsi at du ikke har lagt Test.java i rett mappe. I tillegg ser det ut til at du mangler en } for å avslutte klassen din. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 har det noe å si da? Men, skal det ligge en "javac.exe" i X:\Sun\AppServer\bin? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Klart det har noe å si , hvis ikke kompilatoren finner java-fila i rett mappe så har den jo ingenting å kompilere. Men det kan være at javac.exe ikke ligger der, at det er derfor den gir beskjed om feil mappe. Anbefaler at du laster ned BlueJ som er et veldig mye enklere program å bruke , og at du i tillegg laster ned SDK 1.4.2 fra sun.com så slipper du tenke på alt dette. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Jeg har laget den lille koden til deg med noen kommentarer: public class Hello { //=========================================================== //===main-metoden starter utførelsen av Java-programmet === //=========================================================== public static void main(String args[]) { //--------------------------------------------------------- //---skriver ut. --- //--------------------------------------------------------- System.out.println("Hello world!"); //--------------------------------------------------------- //---Avslutter program --- //--------------------------------------------------------- System.exit(0); //--------------------------------------------------------- }//end metode main() //========================================================== }//end klasse Hello Edit: Du trenger bare å legge inn javapakken for developers eller hva den nå heter. Skal ikke være mer hokuspokus enn det. Endret 17. oktober 2004 av Pinnella Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 GRR! Finner ikke ut av det! Nå greide jeg å kompilere det via command prompt. Men jeg får ikke kjørt det! Det er en .class fil jeg ikke får opnet. Det står at jeg skal opne den i "appletviewer", men hvor finner jeg den? Jeg har den SDK`en. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 etter du har kjørt den skriver du bare java <filnavn> den er case sensitive i prompt. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 C:\Programfiler\Java\jdk1.5.0\bin\appletviewer.exe Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Kan dere se hva som er feil? Du må fortelle JCreator hvor kompilatoren (javac.exe) ligger. Gå i Configure, Options, JDK Profiles, New og velger f.eks. C:\Programfiler\Java\jdk1.5.0\ og deretter OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå