Gå til innhold

Makulere CD/DVD plater


Anbefalte innlegg

Muligens litt off-topic, men omhandler lagring :)

 

Har hatt Microsoft MSDN abonnement i noen år, og det begynner virkelig å hope seg opp med plater som jeg ikke føler jeg kan kaste direkte i søpla.

 

Noen som vet om en rimelig maklueringsmaskin som tar CD/DVD plater? Komplett har en Fellows maskin, men den koster litt mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe... Joda, klar over mange slike metoder. Man kan alltids tenne på en haug av papirer også, for å makulere dem, men det funker dårlig i ett kontorlandskap. Derfor har man makuleringsmaskiner for papir. Det gjelder her også :)

 

Jeg har en mengde liggende, samt at det stadig er backup disker etc. som ikke behøves lengre og som dermed bør destrueres. Så jeg er fortsatt ute etter en *makuleringsmaskin* som tar CD plater, og som helst koster under 1000-lappen.

Lenke til kommentar

Takker for mange svar. Knekke 2-300 plater gidder jeg ikke, samt at det er ett jevnt tilsig slik at det ikke hoper seg opp. Jeg snakker om brukt til jobb, og ikke privat. Ofrer derfor ikke mikrobølgeovnen heller :) Har hittil brukt saks og klippet dem i 4, men det er tungvindt. Plater som inneholder backup av firmamessige ting og lisensiert materiale hiver jeg ikke søpla.

 

Skal sjekke ut den på Clas Ohlson, høres ut som noe jeg kunne være ute etter.

Blir sikkert noe omtrent som denne.

 

Finnes denne å få tak i her i Norge, så vil jeg ha den :)

Lenke til kommentar
Muligens litt off-topic, men omhandler lagring :)

 

Har hatt Microsoft MSDN abonnement i noen år, og det begynner virkelig å hope seg opp med plater som jeg ikke føler jeg kan kaste direkte i søpla.

 

Noen som vet om en rimelig maklueringsmaskin som tar CD/DVD plater? Komplett har en Fellows maskin, men den koster litt mye.

Klippe dem i fire bitter det gjør jeg :yes:

Lenke til kommentar
Muligens litt off-topic, men omhandler lagring :)

 

Har hatt Microsoft MSDN abonnement i noen år, og det begynner virkelig å hope seg opp med plater som jeg ikke føler jeg kan kaste direkte i søpla.

Det store spørsmålet her blir vel heller hvorfor du føler at du ikke kan kaste MSDN platene uten å ødelegge dem ?

 

Inneholder jo bare standardprogramvare produsert av andre, ikke bedriftshemeligheter. Om noen skulle få tak i den Talibanske versjonen av Windows og finner på å bruke den har du jo bare gjort vedkommende en grei tjeneste. Kan ikke se at du har noen plikt til å ødelegge platene før du kaster dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...