opresterud Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Muligens litt off-topic, men omhandler lagring Har hatt Microsoft MSDN abonnement i noen år, og det begynner virkelig å hope seg opp med plater som jeg ikke føler jeg kan kaste direkte i søpla. Noen som vet om en rimelig maklueringsmaskin som tar CD/DVD plater? Komplett har en Fellows maskin, men den koster litt mye. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 hammer + 2 stk trebjelker e.l. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 10-15 sek i mikrobølgeovnen tar knekken på en hvilken som helst CD så selv IBAS vil oppgi alt håp. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Hehe... Joda, klar over mange slike metoder. Man kan alltids tenne på en haug av papirer også, for å makulere dem, men det funker dårlig i ett kontorlandskap. Derfor har man makuleringsmaskiner for papir. Det gjelder her også Jeg har en mengde liggende, samt at det stadig er backup disker etc. som ikke behøves lengre og som dermed bør destrueres. Så jeg er fortsatt ute etter en *makuleringsmaskin* som tar CD plater, og som helst koster under 1000-lappen. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Hvorfor ikke bare kaste dem? Eller det det mye sensitiv informasjon på de? Endret 17. oktober 2004 av Typhon Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Gjør som Mr. Bean gjorde når han knuste pepper. Pakk det i ett eller annet tøystykke som tåler en del, slå som bare det på det, legg ei sponplate over og kjør over med bil el. Gjenta om nødvendig! Endret 17. oktober 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
likferd Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Er vel ikke verre en å knekke dem! Da får man ut litt frustrasjon også Lenke til kommentar
frustata Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Clas Ohlson hadde en makuleringsmaskin for CD-plater for en stund tilbake. Kostet rundt 200,- tror jeg. Lignet på en mekanisk kvern, og den reiv/rispet opp begge sidene av platene. Vet ikke hvor godt den fungerer, men det så ut til at den gjorde jobben ihvertfall. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Takker for mange svar. Knekke 2-300 plater gidder jeg ikke, samt at det er ett jevnt tilsig slik at det ikke hoper seg opp. Jeg snakker om brukt til jobb, og ikke privat. Ofrer derfor ikke mikrobølgeovnen heller Har hittil brukt saks og klippet dem i 4, men det er tungvindt. Plater som inneholder backup av firmamessige ting og lisensiert materiale hiver jeg ikke søpla. Skal sjekke ut den på Clas Ohlson, høres ut som noe jeg kunne være ute etter. Blir sikkert noe omtrent som denne. Finnes denne å få tak i her i Norge, så vil jeg ha den Lenke til kommentar
frustata Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jepp, den Royal MD80 var ganske lik til Clas Ohlson sin. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Nederst her: http://www.clasohlson.no/shop/store/main.a...%3A42%3A54+PM#q Endret 17. oktober 2004 av nmedaas Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Muligens litt off-topic, men omhandler lagring Har hatt Microsoft MSDN abonnement i noen år, og det begynner virkelig å hope seg opp med plater som jeg ikke føler jeg kan kaste direkte i søpla. Noen som vet om en rimelig maklueringsmaskin som tar CD/DVD plater? Komplett har en Fellows maskin, men den koster litt mye. Klippe dem i fire bitter det gjør jeg Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Kjøp deg en MSI-CD-ROM... Hørt at de er perfekt til CD-makulering Lenke til kommentar
six Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Muligens litt off-topic, men omhandler lagring Har hatt Microsoft MSDN abonnement i noen år, og det begynner virkelig å hope seg opp med plater som jeg ikke føler jeg kan kaste direkte i søpla. Det store spørsmålet her blir vel heller hvorfor du føler at du ikke kan kaste MSDN platene uten å ødelegge dem ? Inneholder jo bare standardprogramvare produsert av andre, ikke bedriftshemeligheter. Om noen skulle få tak i den Talibanske versjonen av Windows og finner på å bruke den har du jo bare gjort vedkommende en grei tjeneste. Kan ikke se at du har noen plikt til å ødelegge platene før du kaster dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå