Gå til innhold

norwaydisc's egne plater...

ådne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er vel helt greie, Oc-freak har i sin test gitt dem 75% (link).

Også ville jeg heller gått for +R.

De er jo veldig billige så i forholdet pris/ytelse er det et godt kjøp.

Hva er Firmware?

Svar: Firmware er "operativsystemet" i komponenter/moduler som inngår i et PLS-system. Ved å endre firmware kan du legge til eller endre funksjonaliteten til en komponent, eks: legge til mere funksjoner i prosessoren til en PLS. Alle Logix prosessorene fra Rockwell Automation (ControlLogix, FlexLogix og CompactLogix) kommer uten firmware når de er nye. Grunnen til dette er at brukeren selv kan legge inn en firmware som passer til softwareversjonen som brukeren har.

Link

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Jeg har plextor px-712a er denne med firmware?

Ja, all slik hardware må ha firmware som kontrollerer den.

Hvilken revisjon du har er en annen sak, det kan man som regel se på POST, dvs den info som kommer opp om harddisk/DVD-ROM under boot.

EDIT : Ikke forsøk å flashe firmwaren med mindre du er HELT sikker på at du har hentet rett firmware til rett enhet, et fabrikat fungerer ikke med et annet.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
De er vel helt greie, Oc-freak har i sin test gitt dem 75% (link).

Også ville jeg heller gått for +R.

De er jo veldig billige så i forholdet pris/ytelse er det et godt kjøp.

Jeg ville ikke ha lagret viktigere ting på disse platene. Etter hva man leser og prisen disse platene har sier det jo seg selv at de er elendige. Men til lagring av mindre ting, så hvorfor ikke prøve. Men legg til en 25pk CB med eProformance, disse har jeg hørt er gode også er de billige. 100stk er ihvertfall på vei mot meg (aka posten) nå :)

Lenke til kommentar

Dette er hentet fra norwaydisc. det burde sei sitt :)

Norwaydisc +R, 10CB  kr.19.00 

Trykk for større bilde 

LES DETTE FØRST: Disse platene selges UTEN noen form for garanti. Virker de for deg; Fint du har her en kilde til MEGET rimelige plater. Virker de ikke; Klag ikke og kast de heller i søppelkassen og kjøp noen av våre andre plater som selvfølgelig har bestått våre strenge kvalitetstester.

Selges i kakebokser à 10 plater, selges helt til lageret er tomt.

Her kan du lese andres erfaringer med disse platene, eller poste dine egne

Historien bak disse platene er som følger:

Da vi startet opp firmaet bestemte vi oss for å teste ALLE plater før vi bestilte inn i større volum. Ekstra nøye var vi med de platene som skulle bære vårt eget merke skulle være bra. Valget falt til slutt på NANYA Plastics som produsent, de platene vi hadde fått til test var meget bra. Gode greier tenkte vi og la inn en stor bestilling på plater med egen logo og full pakke.

Platene kom og alt så greit ut, men siden vi kjører MEGET streng kvalitetskontroll på alle våre produkter så testet vi selvfølgelig de platene vi fikk nå også. Siden vi har meget god kjennskap til forskjellige typer plater så vi fort at platene var ulike i forhold til de vi først hadde fått som testeksemplarer, men dette har ofte lite å si. Hvis du lurer på forskjellene vi la merke til er det disse:

-Annet serienummer og serienummersystem på platen.

-Ulik farge på DYE (undersiden av platen).

Etter å ha testet de måtte vi bare innrømme at disse platene var vi slett ikke fornøyd med! På flere brennere ble feilnivået på platen høyere enn vi aksepterer og produsent ble raskt kontaktet. Da begynte en lengre diskusjon med produsent og plater som vi hadde brent samt ubrukte plater ble sendt til produsent for test. Etter en del diskusjon (vi visste jo at vi hadde rett!) innrømmet produsenten at disse platene ikke holdt mål og våre utelegg har stort sett blitt gjort opp.

Derfor selger vi nå ut disse platene til en meget lav pris - men uten noen form for garanti.

Vi ønsker å drive rent spill og informerer derfor om at disse platene ikke holder mål etter våre standarder, så får du velge om du vil prøve disse platene eller ikke. Hvorfor ikke kjøpe med en 10 spindel neste gang du handler og se hvordan de virker for deg?

Vi har selv brukt de på NEC ND-2500A og ND-2510A, samt en del Philips og BenQ DVD-Brenner uten større problemer. Enkelte plater har problemer med å bli lest av på full hastighet i enkelte DVD-ROM spillere, men ellers har de virket ok. I en del andre brennere har vi hatt varierende resultater, noen ganger virker det helt ok - andre ganger ikke.

Det er lite problemer de første 3.5Gb av platen, men etter dette kan du få problemer (oftest mer problemer dess mer du brenner inn på platen), avhengig av DVD-Brenner, firmware og av platen.

peewee

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar

Yes! Nå har jeg fått platene (+ og -) og jeg må si meg VELDIG fornoøyd!

Min dvd spiller er egentlig en /- spiler men fungerer like godt med +!

Filmen jeg brente var ikke på mer enn 1.1 gb, og vet ikke hvordan det er med mer data på platen, men det er jo bra bare med en film på 1 gb, når du tenker på at prisen på + platene bare var 1,90 pr. stk!

Anbefaler dette sterkt til alle :D

For en opplysning brukte jeg en plextor px-712A brenner...

I love norwegian discs:p

Lenke til kommentar
Yes! Nå har jeg fått platene (+ og -) og jeg må si meg VELDIG fornoøyd!

Min dvd spiller er egentlig en /- spiler men fungerer like godt med +!

Filmen jeg brente var ikke på mer enn 1.1 gb, og vet ikke hvordan det er med mer data på platen, men det er jo bra bare med en film på 1 gb, når du tenker på at prisen på + platene bare var 1,90 pr. stk!

Anbefaler dette sterkt til alle :D

For en opplysning brukte jeg en plextor px-712A brenner...

I love norwegian discs:p

Rask levering?

Skulle bare mangle - er tross alt ikke lange veien fra meg til deg ;)

Bra at du er fornøyd :)

Lenke til kommentar

OC-freak, du får snart ein bestilling fra meg på cd-plater. (i slutten av måneden med lønn) da skal vi se om det blir rask leveringstid. bor i stavanger. (dere holder til i nord sant??)

peewee

<Edit> OC-Freak, kossen er Benq DVD +R platene?? De i cakebox til 5,56Kr pr plate??

og kossen er Verbatim platene CB til 7,56kr pr disk. er ikke Mitsubishi Chemical Corp.] ein av de bedr??

viss du kunne valgt, hvilken av disse ville du tatt da?? med tanke på pris og kvalitet.

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar

Jeg har brent ca 30 plater av + formatet.

Får ofte read error på slutten på PC, men de funker uten problemer i min dvd spiller, så da driter jeg i det.

Jeg var jo klar over dette da jeg kjøpte de, så du kan trygt prøve å brenne mer enn 1 gig på de ja.. Ifølge lesekurven i nero sliter de ikke før ca 3 - 3.5 gig.

og 1,9 er jo latterlig billig da.

Lenke til kommentar
OC-freak, du får snart ein bestilling fra meg på cd-plater. (i slutten av måneden med lønn) da skal vi se om det blir rask leveringstid. bor i stavanger. (dere holder til i nord sant??)

peewee

<Edit> OC-Freak, kossen er Benq DVD +R platene?? De i cakebox til 5,56Kr pr plate??

og kossen er Verbatim platene CB til 7,56kr pr disk. er ikke Mitsubishi Chemical Corp.] ein av de bedr??

viss du kunne valgt, hvilken av disse ville du tatt da?? med tanke på pris og kvalitet.

Slutten av måneden blir nok for sent til rask levering for din del :p Da jeg reiser bort 31. oktober til 5. Desember.

Normalt sett når jeg er hjemme sender jeg en del fra mitt lager i Rogaland - men i og med at jeg er borte i november blir nok alt sendt fra Kirkenes eller Fauske. Erfaringsmessig tar da frakt 4-5 virkedager. Dvs sendes pakken en onsdag vil den være fremme tirsdag eller onsdag i påfølgende uke. (lørdag og søndag regnes ikke med i de 4-5 virkedagene - slik er nå posten sitt system).

Benq og Verbatim setter jeg vel som likeverdig i kvalitet :) Og begge er meget bra. Benq er nok da bedre i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Du kan jo ikke bare reise bort sånn uten videre !!! må jo vente på min bestilling!! pokker asså OC-Freak, jeg trodde vi hadde en deal her !! :p

du for komma tilbake så fort du kan da !!

Hehe - det er jo ikke helt krise - eneste forskjellen er at platene sendes fra Nord-Norge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...