Gå til innhold

Bytte ut AKG K-300?

Anbefalte innlegg

Heisann

Har et headsett som heter AKG K-300 som ble kjøpt på tilbud rundt 1994 for 700,- (vanlig pris var 1100-1200,-). De begynner å bli slitne, men har holdt seg beundringsverdig godt. Innimellom hører jeg litt vibrering ved høy bass på venstre side, men ellers virker lyden fin.

Er det noen som vet om headsettet er av bra kvalitet? Har ikke allverdens peiling på lyd, og hører f.eks. ikke store forskjellen på anlegg til 20.000 og 100.000. :!:

Skal bruke headsettet mest til spilling (venter tålmodig på HL2, har nettopp bestilt meg nytt GFX-kort), og har vurdert surround-headset, men har funnet ut i en annen tråd ( http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&f=79&t=282883 - Jeg vil ha fet lyd til Doom3!) at Speedlink Medusa 5.1 ( http://www.play.com/play247.asp?page=title...EC&title=172076 - OSK importerer dem i Norge, og Lefdal/Elkjøp osv kan bestille dem) er det beste alternativet i prisklassen "noe under 1000-lappen". ;)

Til musikk vil jeg vanligvis koble om lyden til stereoanlegget, så headsettet vil bare bli brukt til musikk dersom andre er på stua og ikke skal forstyrres.

Er det noen som har prøvd både stereo- og surround-headset som kan si noe om jeg bør fortsette å bruke AKG'en, eller om jeg bør investere i Medusa-headsettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, Beyerdynamic, Sennheiser er absolutt noe du bør se på. Har selv ikke tro på såkalt surround headsett i det hele tatt. Flere som har litt peiling sier det er no hærk. AKG er også bra, hvis du likte AKG lyden så kanskje du bør kjøpe AKG.

For under 1000,- vil jeg anbefale Beyerdynamic DT231 har fått veldig mye skryt rundt omkring. Kanskje ikke de peneste, men hva gjør vel det?

Sennheiser HD555 er en bra hodetelefon til ca 800,- Absolutt verdt en titt.

sjekk www.hpx.no der har de mye bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...