Gå til innhold

godt hjemmeside pogram?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Smeltelim: Gud, å påstå at Notepad egner seg til programmering er noe av det dummeste jeg ser. Notepad er den mest mangelfulle teksteditoren som finnes, og jeg tror ikke at en levende sjel har programmert noe som helst i den.

 

Jeg anbefaler deg et program med god syntaksfargekoding, og Dreamweaver ligger i toppsjiktet her. Personlig bruker jeg Zend Studio, men dette er fordi jeg i tillegg til HTML programmerer PHP.

 

Jeg vet også at TopStyle har både brilliante CSS-muligheter i tillegg til å være et veldig godt program for HTML-koding.

 

Det er nesten en forutsetning at du lærer deg HTML og CSS før du tar i bruk et websideprogram. Slike programmer lager en forferdelig kodesuppe om du ikke tar saken i egne hender! ;)

 

 

Edit til smeltelimet: du har to linjer for mye i signaturen din.

Edit til FatFuck: jeg gir ikke linker til tullinger som ikke klarer å spørre på en skikkelig måte. mini1: send meg en PM om du vil ha linkene. ;)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Hagforce og alle andre som utvikler PHP: Jeg anbefaler dere å laste ned enten Zend Development Environment eller NuSphere phpEd. Disse programmene er relativt kostbare, men det er fullt mulig å laste ned prøveversjoner fra nettstedene deres.

 

Hvorfor Zend?

- Syntaksfargekoding for HTML og PHP (m.fl.).

- Debugger og profiler: gir deg full informasjon om scriptet linje for linje, samt et kakediagram som viser hvilken del av scriptet som bruker lengst tid osv.

- Prosjektbehandler.

- Autofullføring av alle variabler, PHP-funksjoner, brukerfunksjoner med popupforklaring.

- Mulighet for å definere tidsbesparende funksjoner. Eksempel:

skriv "fore", trykk enter og få opp:

foreach($array as $key) {

}

med tekstmarkøren plassert variabel for variabel.

- Full integrering med PHP5, og mye mer.

 

Anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar
Smeltelim: Gud, å påstå at Notepad egner seg til programmering er noe av det dummeste jeg ser. Notepad er den mest mangelfulle teksteditoren som finnes, og jeg tror ikke at en levende sjel har programmert noe som helst i den.

Nå var det vel heller ikke programmering det var snakk om. Vel vel... Nok flisespikkeri. Jeg har brukt NotePad til Markup og ASP så lenge jeg kan huske, men har akkurat byttet til Notepad2. Et genialt lite program uten for mye unødvendig funksjonalitet. Anbefales!

 

Kan dog ikke sammenlignes med Zend.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...