Gå til innhold

Flere brukerkontoer ?


Anbefalte innlegg

heisan..

Jeg får ikke laget brukerkontoer med begrenset tilgang i Windows Home (sp2)

Jeg får opp følgende feilmelding når jeg prøver å starte en brukerkonto med begrenset tilgang: "Sikkerhetsloggen til systemet er full.Bare administratorer kan logge seg på å rette denne feilen."

 

Jeg er administrator..men jeg vet ikke hva sikkerhetsloggen er,eller hvordan jeg kan rette dette problemet!Hjelp :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et problem som sjeldent oppstår hvis ikke brukeren/systemet har definert litt strenge regler for sine event logger. Men sikkerhets loggen kan bli full etter at for mange sikkerhetsrelaterte hendelser har skjedd. Derfor burde du undersøke loggen for å finne ut nettopp hvorfor den er full. Har selv liten erfaring med 'Home' utgaven så det er mulig den er satt opp med litt dårlige regler. Men dette er en ganske enkel sak å løse. Bare følg beskrivelsene under.

  • 1. Logg inn med en bruker som har administrator-rettigheter
  • 2. Start->Settings->Control Panel->Administrative Tools->Event Viewer
  • 3. Høyre-klikk på 'Security'->'Clear all Events'

Hvis dette er noe som oppstår ofte burde du først undersøke hva som ligger i loggen. Siden den fylles jo opp av en grunn. Det er også mulig at den venter for lenge med å overskrive gamle hendelser, da kan du høyre-klikke på 'Security' loggen deretter 'Properties' for å endre hvor ofte loggen tømmes.

post-104-1098035948_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...