CSSSK Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Har fått et stort problem med mitt MSI KT3 Ultra ARU kort. Aner ikke hv det kommer av, men når jeg skrur på maskina, finner bios harddisk, cdrom, brenner osv. Så leiter den etter raid og finner det. Men SÅ kommer meldinga: No MSI Smart key is present Please plug in tour MSI Smart key or contact tour local distributor for details WTF? Smart key? Hva er det? skjønner ikke hva det kan være, og skjønner ihvertfall ikke hva jeg kan gjøre med det. Jeg kommer ikke inn i DOS så jeg får ikke flasha bios. Jeg kommer inn i bios men jeg får ikke stilt på noe som har med smart key å gjøre Jeg har seff prøvd å resette bios utallige ganger, dratt ut alt av komponenter jeg ikke trenger osv. Spørsmåplet er: må jeg sende hele dritten inn til PSData igjen? Isåfall, kan jeg kreve å få penga tilbake istedenfor et nytt kort, har mer lyst på Epox etter dette... Veldig fint hvis noen har noe fornuftig å si om denne saken, jeg er ihvertfall ganske forvirra... Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 er det ikke en usb nøkkel med i pakka ? hvis det er , sett den i usb porten (en av de?) !?! Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: JoKr skrev (2002-05-19 12:46):er det ikke en usb nøkkel med i pakka ?hvis det er , sett den i usb porten (en av de?)!?! Nei, det er det som er så rart. Tror ikke dette kortet støtter noen sånn nøkkel heller, det jeg har lest er at det eneste kortet som støtter en sånn nøkkel er K7T266A (ellernosånt). Og kortet har funka helt fint nå i et par måneder, men nå vil det altså ha en sånn smart key dings... Blir frustrert jeg Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 har samme kortet og det skal ikke støtte smart-key nei. Har du oppdatert bios eller noe lignende? Prøv MSI-forumet på http://www.MSI.com.tw, der får du hjelp til det meste. (hørtes litt skummelt ut dette) Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: ronndi skrev (2002-05-19 13:00):har samme kortet og det skal ikke støtte smart-key nei.Har du oppdatert bios eller noe lignende?Prøv MSI-forumet på http://www.MSI.com.tw, der får du hjelp til det meste.(hørtes litt skummelt ut dette) Har ikke oppdatert bios nei, og får heller ikke gjort det :sad: Har prøvd på det forumet, men ingen ser ut til å svare der. Så en post fra en fyr meD samme problem, men han fikk heller aldri svar på problemet. Løsningen blir vel å sende inn kortet da, og veeeeeente.... sukk.. Men noen som har peil på om jeg bare kan kreve penga tilbake, istedenfor nytt å få kort (for jeg regner med at dette må gå på garanti!?)? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 men, det er ikke noen hardware reset på bios'en? jumper --> clear eller fjern batteriet......? Lenke til kommentar
stroganoff Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 tror ikke du har umiddelbart krav på å få pengene tilbake, da sjappa har rett til å prøve å fikse, evnt. erstatte produktet med et nytt. dette gjelder da selvølgelig hvis det er en feil på kortet som går under garanti... _________________ bah... [ Denne Melding var redigert av: stroganoff på 2002-05-20 00:31 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Den 2002-05-20 00:26, JoKr skrev:men, det er ikke noen hardware reset på bios'en?jumper --> cleareller fjern batteriet......? prøv å discharge CMOS, batteriet er for klokken og dato nå pc ikke har sikkkontakten tilkoblet.Kjetil Lenke til kommentar
mosher Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Når du setter bios jumperen til clear MÅ du som regel dra ut kontakten på hovedkortet fra PSu'en for at den skal bli sletta skikkelig. Bare dra ut og vent 1 min, så er det tut og kjør igjen. Mosher'n Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: Den 2002-05-20 00:42, mosher skrev:Når du setter bios jumperen til clear MÅ du som regel dra ut kontakten på hovedkortet fra PSu'en for at den skal bli sletta skikkelig.Bare dra ut og vent 1 min, så er det tut og kjør igjen.Mosher'n Du MÅ dra ut sikk kontakten fra psu'en.Kjetil Lenke til kommentar
HAG Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Såg litt i manualen til mitt MSI KT266A kort om "Smart Key", min ligger søtt i eska.. Stod noe om å trykke F7 under oppbootinga og velge Ja/nei for innstallasjon/fjerning. Stod at "key'en" skulle være kobla mot USB ved oppstart (sammen med F7) for å få valg om innstalering) for å bli aktivert i Bios. Om denne la seg inn i din Bios etter ei tids bruk av kortet uten at noen "Smart Key" har vært kobla "lukter" det en BUG i Bios på kortet. Stod videre at om en "mistet" sin Key må en ha ny og få hjelp av leverandøren av kortet (PS Data), send en mail dit til supporten og forklar problemet. Kanskje kan en låne en Key av kjente og med noen "lure tastinger" få den slettet, eller så har MSI noen kort med en mangel som må rettes/skiftes av leverandør. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 Takker for god respons! Får prøve å dra ut ledningen da, men jeg tror likevel jeg har fått resatt bios, for jeg har gjort det noen ganger etter at PC'en ikke booter etter litt fikling i bios. Så kan jeg kanskje teste hva som skjer når jeg trykker F7 i oppstart... I'll be back =) Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 Hmm... så ikke ut til å hjelpe noe. Får vel skrive en mail til PS da. Synes det virker litt merkelig at sånne situasjoner skal oppstå på et kort som ikke engang har støtte for smart key. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2002 Fikk en Smart Key i posten fra PS Data nå nettopp. Plugger jeg den i får jeg meldingen om "MSI Smart Key Password is wrong". Noen som har peil på hva det kan være, eller må jeg sende inn hele hk til PS? Holder jeg inne F7 nå får jeg melding om at Smart Key'en er "wrong" av en elelr annen grunn... **** begynner å bli irritert nå... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Høres ganske mistenkelig ut dette... Tror nok eneste løsning er å sende inn hovedkortet og få et nytt. Lenke til kommentar
christt Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Quote: Den 2002-05-25 13:10, CSSSK skrev:Fikk en Smart Key i posten fra PS Data nå nettopp. Plugger jeg den i får jeg meldingen om "MSI Smart Key Password is wrong". Noen som har peil på hva det kan være, eller må jeg sende inn hele hk til PS? Holder jeg inne F7 nå får jeg melding om at Smart Key'en er "wrong" av en elelr annen grunn... **** begynner å bli irritert nå... Jeg tror at hver Smart Key er unik og tilpasset hovedkortet, derfor hjelper det ikke "bare å få" en Smart Key. I hvertfall ikke når hovedkortet normalt heller ikke støtter det. Send inn kortet slik som flere her sier. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 http://www.msi.com.tw/support/techexpress/...ech/smrtkey.htm : Quote: Q&AQ. What shall I do if I forget my password?A. You have to send your board to MSI authorized distributors who then will help you disable the previous settings done.Q. What shall I do if I lost my smartkey?A. You have to buy a new smartkey from MSI authorized distributorsQ. What shall I do if I lost both my smartkey & forget my password but I still want the smartkey?A. You have to send your board to MSI authorized distributors who then will help you disable the previous settings done & you have to buy a new smartkey from MSI authorized distributorsQ. What shall I do if I lost both my smartkey & forget my password but I dont want the smartkey anymore?A. You have to send your board to MSI authorized distributors who then will help you disable the previous settings done. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2002 Hmm, jaja... Jeg får vel sende inne kortet da. Takker for gode svar ihvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå