Gå til innhold

Problem med CSS rollover

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men hva kan jeg gjøre med buggen i IE? Noen forslag?

Hvilken bug? Blinker den ved :hover?

->

ExpiresActive on
ExpiresDefault "access plus 1 day"
Header set Cache-Control "max-age=86400, must-revalidate"

Legg denne i en .htaccess som legges i meny-mappa (en mappe der bildene + htaccess-fila er).

Lenke til kommentar
nope, problemet er ikke at den blinker i :hover, men at menyen kommer halvveis ned på siden...bare se her

Kanskje fordi du har margin-top: 160px; i div#menu ul ?

Edit: Tok meg bryet av å "fixe" litt kode og css ;) Pluss at meny bildet er i en fil, så hover skjer med samme fil og du slipper da flicker. Dunno om dette er et resultat du ville ha, jeg syntes det så mer riktig ut ihvertfall.

http://home.chello.no/alexholm/hw.no/nisse/

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

fant en liten bugg i opera. Av en eller annen grunn er borderen på contentdiven 1px lengere til til høyre enn i IE og firefox, noe som gjør at borderen blir "brutt" og det ser ikke helt bra ut..Hvordan løser jeg dette? Er det best å lage 2 stylesheets og sette inn en liten php-kodesnutt på toppen av siden som finner ut hvilken browser som brukes og velger stylesheet etter det...eller?

Lenke til kommentar

Fikk det til ved å lage browserdefinerte stylesheets. Jeg laget altså to stylesheets; et som passer til IE og Firefox og et for Opera. Deretter la jeg til koden nedenfor i head som automatisk velger stylesheet som passer til browseren, enten du har Opera eller en annen browser. Vet at dette ikke er noen _helt_ "sikker" løsning, men den funker til sitt bruk...

Og i tilfelle noen lurer; Ja, koden ble valid

<?php $browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];

if (eregi("opera", $browser)) {
echo "<link href=\"opera.css\" rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"/>";
}
else {
echo "<link href=\"style.css\" rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"/>";
}
?>

Lenke til kommentar
Fikk det til ved å lage browserdefinerte stylesheets. Jeg laget altså to stylesheets; et som passer til IE og Firefox og et for Opera. Deretter la jeg til koden nedenfor i head som automatisk velger stylesheet som passer til browseren, enten du har Opera eller en annen browser. Vet at dette ikke er noen _helt_ "sikker" løsning, men den funker til sitt bruk...

Og i tilfelle noen lurer; Ja, koden ble valid

<?php $browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];

if (eregi("opera", $browser)) {
echo "<link href=\"opera.css\" rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"/>";
}
else {
echo "<link href=\"style.css\" rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"/>";
}
?>

om eg da stiller operaen min til å vise seg som IE, så funker det veldig dårlig :p

Lenke til kommentar

Jepp, stemmer det. Derfor er ikke denne løsningen, som jeg tidligere påpekte, helt sikker. Men i mangel på en bedre løsning kom jeg opp med dette.. Det er tross alt bedre at noen opera-brukere ser siden rett enn at ingen gjør det..

Endret av Tha_Zaynt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...