joe45 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det funker det. Det flytter tesksten link til venstre inne i menyen din. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Funka likevel ja...fant ut hva jeg gjorde feil; Jeg skrev : istedet for ; men hva kan jeg gjøre med buggen i IE? Noen forslag? Endret 18. oktober 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
joe45 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 I html koden din ligger meny div før h1 nisselink. Bytt plass. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 har gjort det nå..da ser det slik ut... Lenke til kommentar
joe45 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Linken funker ikke. Men hvis det er den samme adr. som før så begynner siden å se bra ut nå. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 men hva kan jeg gjøre med buggen i IE? Noen forslag? Hvilken bug? Blinker den ved :hover? -> ExpiresActive on ExpiresDefault "access plus 1 day" Header set Cache-Control "max-age=86400, must-revalidate" Legg denne i en .htaccess som legges i meny-mappa (en mappe der bildene + htaccess-fila er). Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 nope, problemet er ikke at den blinker i :hover, men at menyen kommer halvveis ned på siden...bare se her Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det kan ha noe med at innholdsfeltet er for bredt, eller at noe flyter ut over menyen. Prøv med clear:left; ? (Tror forresten ikke attributten valign kan hjelpe deg med dette problemet.) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) *sletta* Endret 18. oktober 2004 av arve87 Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) nope, problemet er ikke at den blinker i :hover, men at menyen kommer halvveis ned på siden...bare se her Kanskje fordi du har margin-top: 160px; i div#menu ul ? Edit: Tok meg bryet av å "fixe" litt kode og css Pluss at meny bildet er i en fil, så hover skjer med samme fil og du slipper da flicker. Dunno om dette er et resultat du ville ha, jeg syntes det så mer riktig ut ihvertfall. http://home.chello.no/alexholm/hw.no/nisse/ Endret 18. oktober 2004 av FuLu Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Perfekt! takker så meget. Hyggelig å se at det er så mange greie folk her på forumet Endret 18. oktober 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 fant en liten bugg i opera. Av en eller annen grunn er borderen på contentdiven 1px lengere til til høyre enn i IE og firefox, noe som gjør at borderen blir "brutt" og det ser ikke helt bra ut..Hvordan løser jeg dette? Er det best å lage 2 stylesheets og sette inn en liten php-kodesnutt på toppen av siden som finner ut hvilken browser som brukes og velger stylesheet etter det...eller? Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Fikk det til ved å lage browserdefinerte stylesheets. Jeg laget altså to stylesheets; et som passer til IE og Firefox og et for Opera. Deretter la jeg til koden nedenfor i head som automatisk velger stylesheet som passer til browseren, enten du har Opera eller en annen browser. Vet at dette ikke er noen _helt_ "sikker" løsning, men den funker til sitt bruk... Og i tilfelle noen lurer; Ja, koden ble valid <?php $browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; if (eregi("opera", $browser)) { echo "<link href=\"opera.css\" rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"/>"; } else { echo "<link href=\"style.css\" rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"/>"; } ?> Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Fikk det til ved å lage browserdefinerte stylesheets. Jeg laget altså to stylesheets; et som passer til IE og Firefox og et for Opera. Deretter la jeg til koden nedenfor i head som automatisk velger stylesheet som passer til browseren, enten du har Opera eller en annen browser. Vet at dette ikke er noen _helt_ "sikker" løsning, men den funker til sitt bruk... Og i tilfelle noen lurer; Ja, koden ble valid <?php $browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; if (eregi("opera", $browser)) { echo "<link href=\"opera.css\" rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"/>"; } else { echo "<link href=\"style.css\" rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"/>"; } ?> om eg da stiller operaen min til å vise seg som IE, så funker det veldig dårlig Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Jepp, stemmer det. Derfor er ikke denne løsningen, som jeg tidligere påpekte, helt sikker. Men i mangel på en bedre løsning kom jeg opp med dette.. Det er tross alt bedre at noen opera-brukere ser siden rett enn at ingen gjør det.. Endret 18. oktober 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Selv om du sier at Opera skal identify seg som IE, så er faktisk ordet "Opera" der enda, hvertfall forrige gang jeg lekte med liknende kode PS: Fixa bug'en i Opera, merkelig nok fungerer samme CSS fila for IE og FF http://home.chello.no/alexholm/hw.no/nisse/ Endret 19. oktober 2004 av FuLu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå