embark Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det der var rått! Sånn skal jeg gjøre på hovedkortet mitt! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Selve tusjen utgjør ingen fare. Det som eventuelt kan påføre kortet skade er at du ikke er forsiktig med ESD-sikringen din mens du holder på. Det er? lurer på deg jeg også .. ESD-sikring strømmen må jo være av da.. Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det der var rått! Sånn skal jeg gjøre på hovedkortet mitt! D tar sikkert forbanna lang tid å gjøre det på et helt hovedkort, men har du fritidsproblemer og lite å gjøre så greit ehhe! Send noen bilder om/når du blir ferdig da! Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Selve tusjen utgjør ingen fare. Det som eventuelt kan påføre kortet skade er at du ikke er forsiktig med ESD-sikringen din mens du holder på. Det er? lurer på deg jeg også .. ESD-sikring strømmen må jo være av da.. Du bør ta i kabinettet ditt før du begynner å klasse på korta dine, det finnes ESD-bånd som utlader hånda di osv... Ikke sitt på Tepper eller i senga og hold katten langt borte fra pcen.! /EDIT/ Strømmen må seff være av og ja (dra ut kontakten bak poweret for å være sikker på at all strøm er av Endret 18. oktober 2004 av Shaper^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Men de små ledingene (sånne streker på baksiden av kortet som er lodda fast eller no) Kan ikke de bli skadet eller no? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Det der var rått! Sånn skal jeg gjøre på hovedkortet mitt! D tar sikkert forbanna lang tid å gjøre det på et helt hovedkort, men har du fritidsproblemer og lite å gjøre så greit ehhe! Send noen bilder om/når du blir ferdig da! fritidsproblemer? hehe... da kan man lige godt si all casemodding er et slags fritidsproblem Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Sånn penn MÅ jeg ha!!! *sikle på hovedkortet* (ps. ESD står for ElektroStatisk Differanse) Endret 18. oktober 2004 av nd4spd Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) fritidsproblemer? hehe... da kan man lige godt si all casemodding er et slags fritidsproblem hvorfor sier man at folk har fritidsproblemrt så fort de begynner å gjøre noe på fritiden? Endret 18. oktober 2004 av TrulZern Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 fritidsproblemer? hehe... da kan man lige godt si all casemodding er et slags fritidsproblem hvorfor sier man at folk har fritidsproblemrt så fort de begynner å gjøre noe på fritiden? sikkert fordi de ikke har noe annet å gjøre. Får sånne komentarer i blant.. er irriterende.. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Det der var rått! Sånn skal jeg gjøre på hovedkortet mitt! D tar sikkert forbanna lang tid å gjøre det på et helt hovedkort, men har du fritidsproblemer og lite å gjøre så greit ehhe! Send noen bilder om/når du blir ferdig da! Det aller beste er jo selvsagt å ha håndlenke og antistatisk matte på bordet der du sistter og jobber. Men det er masse småting man man kan gjøre for å bedre situasjonen. Det ble nevnt å ta på kabinettet for å lade ut eventuel statisk elektrisistet du har i kroppen, men det hjelper lite hvis du sitter med fleece-genser og gnukker på en kontorstol med ullstoff. Bommuls-klær er best når man skal unngå å bli statisk. Syntetiske stoffer er fyfy. Ha det også så ryddig som mulig på pulten der du holder på; rydd vekk alt av papir o.l. Det skal faktisk ikke så mye til for å ødelegge fin-elektronikk. Er man veldig statis og tar på noe av metall har man kanskje opplevd at det "slå over" (gnistrer mellom fingeren og metallet før man får kontakt). Det skal faktisk mye mindere til når det gjelser ICer på et skejermkort eller hovedkort. Du vil ikke merka t du har utladet deg gjennom kretsen. Det kjipe er at ting ikke behøver å dø helt heller, men man kan få skader som korter drastisk ned på levetiden. Så hvis skjermkortet begynner å bli buggy/uastabilt om et år kan det komme at småskader som har blitt påført ved håndering. Men leve tiden kortes jo også ned ved overklokking og vi gjør jo det hele tiden også Anyways; det er ikke for å avskrekke. Det er ikke noe problem bare man handler med omhu. Husk at det er delikate ting man hondterer så går det meste bra. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 jeg må alltid ta meg tid til å modde hvis ikke det er en dag jeg ikke har en dritt å finne på da (men det skjer skjeldent) Lenke til kommentar
jingt Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 funker ikke tynne legehansker like bra? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 funker ikke tynne legehansker like bra? eller oppvaskhansker? Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg gjorde det med et gammelt sjermkort, det fynka fint etterpå da jeg prøvde det... Jeg har garantert tengt å gjøre det igjen en gang Gratulerer med innlegg 1000 TrulZern Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg gjorde det med et gammelt sjermkort, det fynka fint etterpå da jeg prøvde det...Jeg har garantert tengt å gjøre det igjen en gang Gratulerer med innlegg 1000 TrulZern hva slags penner brukte du? Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Noe lignendes de som er brugt på metku.net. Du kan enten kjøpe de på Interbok, eller du kan høre men noen jenter i klassen, eller lignende... Lenke til kommentar
Birdielòl Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 bruk vanlige markerings tusjer de lyser sterkt som fy og de er billige ,finnes i mange farger også ^^ Hvor kan jeg få tak i dem?:> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå