<BøNilzen> Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Følger det med FTP server i RH9? Jeg har installert alle pakkene og synes å huske jeg så en FTP-server under installasjonen, men finner den ikke. Under "Server Settings" finner jeg HTTP, Samba, NFS og Domain Name - Service... Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 sjekk /etc/inetd.conf der skal det være en linje som begynner med #ftp mener jeg å huske, bare fjern firkanten foran linjen og så restarter du inetd (kill -HUP pid) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Rh9 er gammel. Du får ikke support (oppdateringer til RH9) Bare en idiot installerer alle pakkene under installasjonen. RH (og fedora, som er videreføringen av gratisutagaven av RH) inkluderer vsftpd. Det eneste du treger for å sette opp den er "vim" og "man". Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Tror gftp følger med, men uansett kan du vel bruke ftp-kommandoen... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Tror gftp følger med, men uansett kan du vel bruke ftp-kommandoen... Les spørsmålet hans igjen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Oisann... FTP-server og greier... Hmm... Jaja... Da så. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Bare en idiot installerer alle pakkene under installasjonen. Hmm..jaha. Takker. (Det tok jo bare 4 gigabyte så jeg ser ikke problemet...) Uansett, finner ikke noe inetd.conf i etc-mappen.. Nermeste jeg kommer er identd.conf, og der er det ikke noe ftp ihvertfall... Endret 18. oktober 2004 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 start system-config-services Grunnen til at du ikke vil ha alle de pakkene inne, er at det da blir mer å komme seg inn gjennom. I allefall hvis de er startet. Pluss at det er mer å holde oppdatert. Håper jeg ikke fornermet deg alt for mye. Bare drittlei det fenomenet... BTW. RH9 er gammelt, og du får ikke oppdateringer til det => usikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå