Gå til innhold

Amobil.no: SPmark 04 i Symbian-tester?

Anbefalte innlegg

Firmaet bak omtalte 3Dmark og PCmark har nå laget SPmark 04. Programmet tester Symbian mobiler på en rekke ulike områder. Dette inkluderer takling av 2D, 3D, Jpeg-rendering, diskhastighet, batterikapasitet, med mer...

Jeg tror at dette er riktig program for å virkelig sjekke ytelsen på Symbian-mobiler. Det dukker nå opp Symbian-mobiler i ulike prisklasser og sammenligninger kan være spennende.

For et eksempel på sammenligninger som er gjort av mobile-review kan dere se her.

Vil dere i Amobil ta i bruk dette?

Lenker:

Produktsiden på futuremark.com

Screenshots (ved bruk i S60)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi ønsker å ta i bruk SPMark. En lisens er forholdsvis dyr, så det er ikke noe vi vil gjøre i skrivende øyeblikk, men vi håper på å få inn SPMark i testene våre en gang til nyåret.

Jeg har tro på at SPMark vil gi et mye mer rettferdig og representativt resultat enn JBenchmark, som tross alt kun måler Java-ytelse.

Lenke til kommentar

Beklager for sent svar, hadde glemt denne posten :)

Skjønner at lisensen er dyr ja, og du har nok flere tall angående deres økonomi enn jeg har, så dette forblir deres vurdering. Men det som dog ikke er noen tvil om er Symbian-mobilers voksende tillit og salgstall. Det vil derfor være svært sentralt de neste månedene og årene og ha en lik vurdering av ytelse blant symbian-modellene (som nå finnes i prisklassen 500 kr til 65000 kr).

Men fint dere planlegger å gta det i bruk. $250 tror jeg er en investering som lønner seg, i målet om å levere profesjonelle og gode omtaler av mobiler.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Vi ønsker å ta i bruk SPMark. En lisens er forholdsvis dyr, så det er ikke noe vi vil gjøre i skrivende øyeblikk, men vi håper på å få inn SPMark i testene våre en gang til nyåret.

Jeg har tro på at SPMark vil gi et mye mer rettferdig og representativt resultat enn JBenchmark, som tross alt kun måler Java-ytelse.

2970965[/snapback]

Nyåret var altså 2005, og nå er det 2006. Symbian-mobiler er enda mer utbredt. Regner også med at det finnes et lignende program til Windows Mobile, uten at jeg vet dette.

Er dette noe vi kan håpe på snart? :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Spør igjen nå, snart tre år fra opprinnelig post og ett og et halvt år etter forige "purring".

Hvordan står det til med økonomien? :)

SPmark har selvfølgelig kommet i ny versjon også.

9156387[/snapback]

Heisann! Vi har sett litt på dette, men har inntil videre kommet frem til at prisen ikke står i forhold til bruksområdene.

For å få lov til å bruke resultatene fra SPMark kommersielt, må man ha en lisens til $20 000, noe som dessverre blir i drøyeste laget.

Lenke til kommentar

Tyve tusen ja.. Det var vel å ta det litt langt vel Futuremark.

Jaja, får satse på noen milliondonasjoner i fremtiden :)

edit: Send en søt mail fra lille norge så kanskje de slår av noen øre..

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...