Gå til innhold

CS:S og DX 81


Anbefalte innlegg

Jeg forsøker som mange andre å få en best mulig fps på cs:s. Jeg har nå låst fpsen min til max 85 for å få en mer glatt spilleopplevelse. Den detter i verstefall ned i 40fps når det er store skudd vekslinger. Dette synes jeg ikke noe om og prøver derfor å få tweaket opp fpsen til det bedre. Målet mitt er at den ikke skal komme under 60.

 

Jeg har sett at mange kjører directx 8,1 for å få bedre ytelse. Prøvde dette selv og det ga meg en mye glattere spilleopplevelse på bekostning av litt kvalitet. Jeg vil kjøre dx81 fast i cs:s.

 

Det er ett problem:

 

Når jeg kjører dx8,1 får jeg noen rare skygger rundt meg. Hvis jeg f.eks spiller de_aztec og starter som terror og løper mot det grønne gresset i kantene ved tspawn. Så kommer det sånne rare skygger som ikke skal være der fram. De er tre kantede og stygge. Desto nærmere jeg kommer jo mere blir det av de stygge skyggene. De følger etter meg overalt. Hvis jeg skifter til dx9 er problemet borte med en gang. De skyggene skal ikke engang være der.

 

Litt info:

 

xp2500+

512mb ddr

Gainward 6800LE (Har prøvd en rekke drivere. Alle gir samme stygge skyggene)

Win XP pro SP2

 

Håper virkelig noen kan hjelpe meg. Jeg vil spille med dx8,1 uten disse stygge skyggene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sorry for bump, men jeg har det samme problemet. Jeg kjører CS:S på DirectX 8.1 og får også sånne rare skygger når jeg går/løper. Håper på en fix av dette problemet.

 

Btw, hva skriver man i consoll for å kjøre DirectX på 9 eller 7? Jeg har GeForce FX 5900 XT.

mat_dxlevel X

 

Hvor X er DXlevelen du vil kjøre på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...