Gå til innhold

Orion 17” TFT 1770B Sort

jdmonstad

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer eller vet noe om disse skjermene.

Evnt. noen som kan si meg om denne er bra og hvilken pris den bør ligge på ut i fra disse specs:

Orion 17" LCD monitor i sort med Samsung panel og innebyggede høyttalere

SXGA 1280x1027,

Kontrast: 350:1

Responstid: 25ms

Garanti: 3års swap garanti.

Takknemlig for alle svar!

Mvh

JDM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder til det formålet, men dog ikke mer (vil jeg tro). Tipper at prisen dere betaler er under 2500.

Men sikkert helt grei hvis dere bare skal bruke den i word, uten at noen har noen spesielle krav.

Det jeg har sett av orion skjermer har ikke imponert meg....

Det viktigste du som kontorbruker bør se etter er de fysiske justeringen. Den bør kunne senkes/heves i høyden, samt vippes. Høytalerne i skjermen er nok superrompe, det samme er nok bilde. Men du får ikke hva som helst for 2-2,5 k i dag ;)

Lenke til kommentar

For å si det på en annen måte. Hva er det jeg bør se etter når jeg skal handle LCD-skjermer? Er det noen merker som er "bedre" enn andre? Noen gode forslag til kjøp? Bør helst ikke koste særlig mer enn mellom 2500 og 2800,-

Vi skal har ihvertfall 2 stk.

Mvh

JDM

Lenke til kommentar

Vel, til den prisen får du ganske lite med nye LCD-skjermer.

Bør kikke etter kontrast, lyssterkhet og responstid (om den skal brukes til spill, noe du ikke skal bruke til)

Rett på meg om jeg tar feil. :)

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16291

Ser ut til at schmelck fra forumet bruker denne skjermen, kan spørre ham om erfaringer. Jeg kan sende ham en PM.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Jeg er ihvertfall fornøyd med mine AL1711, ser ingen grunn till å ikke anbefale dem, men så skal det sies at jeg ikke spiller noe særlig (som tydeligvis ikke hadde noe å si i denne sammenhengen).

Ellers så vil jeg slenge meg på det om dahle skrev:

Det viktigste du som kontorbruker bør se etter er de fysiske justeringen. Den bør kunne senkes/heves i høyden, samt vippes. Høytalerne i skjermen er nok superrompe, det samme er nok bilde. Men du får ikke hva som helst for 2-2,5 k i dag

Uansett så tror jeg du vil bli fornøyd uansett hvilken "billig" skjerm du velger pga bruksområdet. Øivind Dahle er en mann som kan sine LCD skjermer og er vel kjent for å være litt mer kravstor enn den vanlige bruker.

Kan også nevne en liten ting. Hvis skjermene skal brukes et sted med MYE lys, så kan det være en fordel å kjøpe skjermer med høy cd/m2 verdi, de fleste har 250cd/m2, mens det er ikke vanskelig å få tak i skjermer som har 300cd/m2. Kort fortalt så vil skjermen ha "sterkere lys" ved høyre cd/m2 verdi. Hvis det er et vanlig kontorlokale ol. så holder 250cd/m2.

EDIT: les gjerne denne (selv om den kanskje begynner å bli bittelitt gammel s er den fortsatt verdt å lese! http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5454

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...