porcelaiN Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Hei Fargene på skjermen min ble plutselig helt rare, de ble sånn veldig grønn aktige. Først trodde jeg det var noen instillinger i Windows men det er nok ikke det, fordi jeg koblet skjermen til en bærbar PC, og jeg hadde det samme problemet. Jeg er usikker på om det er skjermkortet eller om det er skjermen eller skjermledningen. Er det noe jeg kan gjøre? Jeg har bare denne skjermen og dette skjermkortet og denne skjermledningen På forhånd takk MVH Stish edit: Kanskje dette er feilpostet, kanskje den skulle vært i 'Skjermer'? Hm.. Er ikke sikker Endret 17. oktober 2004 av Stish Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Prøv å rigle febrilskt i ledningen og se om fargene kommer tilbake eller flimrer. Du har ikke høyttalere i nærheten av skjermen? (Skjønt da ville det kommet masse fine LSD-farger i mange artige mønstre, mens bildet vrenger seg). Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Prøv å rigle febrilskt i ledningen og se om fargene kommer tilbake eller flimrer.Du har ikke høyttalere i nærheten av skjermen? (Skjønt da ville det kommet masse fine LSD-farger i mange artige mønstre, mens bildet vrenger seg). Har noen høytalere jo.. Men de har altid vært der de er, og jeg har aldri hatt noen problemer før. PS: Det er PC høytalere Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Enkel test: Ta fram Paint (e.l.) og tegn tre firkanter. Én knall rød, en knall blå og en knall grønn. Hvis en av fargene er sort så er det mest sansynlig kabelbrudd. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Enkel test: Ta fram Paint (e.l.) og tegn tre firkanter. Én knall rød, en knall blå og en knall grønn. Hvis en av fargene er sort så er det mest sansynlig kabelbrudd. Jeg klarer ikke en gang se hvem farge som er hvem.. Fargene er så dårlige Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Sjekket akkurat skjermkortet.. Det er ikke løst heller. Og jeg får heller ikke koblet ut skjermkablen fra skjermen, bare PC'en. Fordi den sitter fast i skjermen min Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det meste tyder på at skjermen har blitt kokko. Er bildet bøyd eller vridd på noen måte, eller er det kun fargene som er gale? Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Det meste tyder på at skjermen har blitt kokko. Er bildet bøyd eller vridd på noen måte, eller er det kun fargene som er gale? Kun fargene.. Men kan det ikke være ledningen da? *håpe på at han ikke må bytte skjerm* Lenke til kommentar
likferd Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hadde kabelbrudd på en crt skjerm, og da viste skjermen kun grønt, rosa, blått osv alt etter som hvilken vei kabelen ble vridd og bøyd.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hvis det er kabelbrudd så vil én eller to av fargekomponentene (rød, grønn eller blå) forsvinne fra skjermen. Derfor tipset med å tegne tre ting i rødt, grønt og blått. Den fargen som forsvinner er den det er brudd i. Men om fargene er blanda om en annen så er det tvilsomt at det er kabelen. Hvis hvitfargen er blitt gul så er det blå som mangler. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Hvitfarge funker.. Blå funker Gul funker Grønn funker ikke (den blir til gul-grønn aktig) Rød funker ikke.. Men når jeg prøver å tegne i paint så klarer jeg ikke velge f.eks rød fordi jeg kan ikke se rød fargen.. Den erstattes med en annen, enten svar eller gul tror jeg. Hva betyr dette? edit: Redigerte litt edit#2: Liten leif Endret 17. oktober 2004 av Stish Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Veldig rart. Om du tar fram palettet i paint (Colors, Edit colors, Define Custom colors) så kan du sette inn egne verdier på Rød Grønn og Blå (0 til 255) 0 på alle skal bli sort. 255 på alle skal bli hvit. Der kan du fort finne ut om en av fargene ikke funker. Men er litt rart fordet at om´en av fargene ikke funker så skulle ikke hvit fungert. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Disse fargene er der i rekkefølge: Sort - Gul - Hvit - Blå - Sort Litt grå - Litt grå - Litt grå - Litt grå - Litt grå Kanskje litt utydelig Det går nedover med grå fargen fra toppen, altså - det blir mer og mer grått hvor langt nedover du går. Jeg kunne kanskje tatt screenshot? Men da blir det vel bare riktig for deg men feil for meg? Håper du skjønte noe, hvis ikke så bare spør Endret 17. oktober 2004 av Stish Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Lignende Sak Men det har ikke noe med mitt skjermkort å gjøre, fordi jeg testet skjermen med skjermkablen på en annen PC og da ble det like dårlig Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Skru ut skjerm kabelen fra pc'n å se om noen av pinnene er bøyd eller brukket. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Lignende Sak Men det har ikke noe med mitt skjermkort å gjøre, fordi jeg testet skjermen med skjermkablen på en annen PC og da ble det like dårlig Da er det sikkert skjermen din som er gåen da. Ønsk deg ny skjerm til jul Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Skru ut skjerm kabelen fra pc'n å se om noen av pinnene er bøyd eller brukket. Jeg har sjekket skjermkablen som skal inn i PC'en, og sett på de 'pinnene', ingen av de er bøyd @Fixer'n: det kan jo også være kablen *håpe* Endret 17. oktober 2004 av Stish Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Her skal det være et bilde. Hvilke av fargene stemmer ikke? (Cyan=en slags lyseblå, Magenta=ca. fiolett) Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 sedsberg: Rød blir sort Grønn blir knæsj gul Blå blir knæsj blå Gul blir knæsj gul Magneta blir knæsj blå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå