Gå til innhold

Fargene er helt rare

porcelaiN

Anbefalte innlegg

Hei

Fargene på skjermen min ble plutselig helt rare, de ble sånn veldig grønn aktige.

Først trodde jeg det var noen instillinger i Windows men det er nok ikke det, fordi jeg koblet skjermen til en bærbar PC, og jeg hadde det samme problemet.

Jeg er usikker på om det er skjermkortet eller om det er skjermen eller skjermledningen.

Er det noe jeg kan gjøre?

Jeg har bare denne skjermen og dette skjermkortet og denne skjermledningen :roll:

På forhånd takk

MVH

Stish

edit:

Kanskje dette er feilpostet, kanskje den skulle vært i 'Skjermer'? Hm.. Er ikke sikker :roll:

Endret av Stish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å rigle febrilskt i ledningen og se om fargene kommer tilbake eller flimrer.

Du har ikke høyttalere i nærheten av skjermen? (Skjønt da ville det kommet masse fine LSD-farger i mange artige mønstre, mens bildet vrenger seg).

Har noen høytalere jo.. Men de har altid vært der de er, og jeg har aldri hatt noen problemer før.

PS: Det er PC høytalere ;)

Lenke til kommentar

Hvis det er kabelbrudd så vil én eller to av fargekomponentene (rød, grønn eller blå) forsvinne fra skjermen. Derfor tipset med å tegne tre ting i rødt, grønt og blått. Den fargen som forsvinner er den det er brudd i. Men om fargene er blanda om en annen så er det tvilsomt at det er kabelen.

Hvis hvitfargen er blitt gul så er det blå som mangler.

Lenke til kommentar

Hvitfarge funker..

Blå funker

Gul funker

Grønn funker ikke (den blir til gul-grønn aktig)

Rød funker ikke..

Men når jeg prøver å tegne i paint så klarer jeg ikke velge f.eks rød fordi jeg kan ikke se rød fargen.. Den erstattes med en annen, enten svar eller gul tror jeg.

Hva betyr dette?

edit: Redigerte litt :)

edit#2: Liten leif

Endret av Stish
Lenke til kommentar

Veldig rart. Om du tar fram palettet i paint (Colors, Edit colors, Define Custom colors) så kan du sette inn egne verdier på Rød Grønn og Blå (0 til 255)

0 på alle skal bli sort. 255 på alle skal bli hvit.

Der kan du fort finne ut om en av fargene ikke funker.

Men er litt rart fordet at om´en av fargene ikke funker så skulle ikke hvit fungert.

Lenke til kommentar

Disse fargene er der i rekkefølge:

Sort - Gul - Hvit - Blå - Sort

Litt grå - Litt grå - Litt grå - Litt grå - Litt grå

Kanskje litt utydelig :roll:

Det går nedover med grå fargen fra toppen, altså - det blir mer og mer grått hvor langt nedover du går.

Jeg kunne kanskje tatt screenshot? Men da blir det vel bare riktig for deg men feil for meg? :hmm:

Håper du skjønte noe, hvis ikke så bare spør :innocent:

Endret av Stish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...