Aleksweb Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei.. har tenkt å koble om ett atx power så jeg kan bruke det i min dell optiplex gx 110..... dellen har en atx-kontakt, og en aux-kontakt på poweren..... (poweren er sprengt) Det jeg lurer på er: er det trygt å koble om power sånn? Lenke til kommentar
DjBop Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg vil påstå at det vil gå helt greit, men i og med at jeg aldri har vært borti den pcen, så kan jeg ikke si dette med 100% nøyaktighet. Men så lenge begge PSUene har like power utganger, og den nye PSUen kan levere like mange watt som den gammle (eller mer) så skal dette høre til å gå så det suser Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Ja.... den nye leverer mer enn den gamle.... for den gamle er 110W. og det er samme strømmengde...., men hvordan kan jeg finne ut hva som er power-on, standby..... ? (på den spesiallagde , med aux og atx....) Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Er det noen som vet hvilke ledninger som er -3,3v og -5v på en vanlig atx ? eller er det jord ? kan begge disse kobles sammen da? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Gå til http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp så trykker du på strømforsyninger og der står det hva alle fagene på kontaktene er til Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Fant -12v , men er -3,3v jord det da eller? Endret 28. oktober 2004 av Aleksweb Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 På en vanlig ATX-strømforsyning.., den har +3,3v , men har den -3,3v eller bruker den noe annet i stede?.. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Ingen som vet eller?, kunne noen målt spenninger i en vanlig ATX for meg? prøve å finne -3,3v står ikke på de strømforsyning sidene på mpx og overklokking... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Finner du ikke det du trenger her, som nevnt ovenfor? Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Nei det gjør jeg ikke!, kan du lese? jeg skrev at jeg ikke fant det på den siden.. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Er det noen som kunne målt spenninger i sin ATX-strømforsyning? målt alle "pin"ene i ATX-kontakten... hvis en ATX-strømforsyning ikke har -3,3v hva bruker den i stede da? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Hvis du holder en høfligere tone, så kanskje flere vil være interessert i å hjelpe. Ikke noe som er mer effektivt til å unngå å få hjelp her i forumet, enn å være frekk. Uansett, hvor får du -3,3V fra? Det at det er +3,3V, betyr ikke at det skal være noe -3,3V. Etter det jeg kan se, så bruker hverken standard ATX eller Dell dette. Standard ATX: http://www.hardwarebook.net/connector/power/atxpower.html Dell: http://www.quepublishing.com/articles/article.asp?p=339053 Endret 28. november 2004 av sofTest Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Takk for hjelpen da Men i min Dell er jord i de to forskjellige pluggene.. koblet på to forskjellige steder inni strømforsyningen.. Noen som vet om det gjør noe? Takker for hjelp EDIT: Forresten, fikk "-3,3v" av en kammerat som har samme strømforsyningen, han målte og sa at det var -3,3v i de tre-pinnene i AUX-kontakten... Men den linken fra deg stemmer vel bedre vil jeg tro.. Endret 28. november 2004 av Aleksweb Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Oi..., så nettop at min sprengte dell strømforsyning ikke har hvit ledning i pin 15, den er tom og der skal -5v være... Er det trygt uten den? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Oi..., så nettop at min sprengte dell strømforsyning ikke har hvit ledning i pin 15, den er tom og der skal -5v være... Er det trygt uten den? Det var merkelig. Hvis du ser på denne siden, så selges en strømforsyning for din maskin. Hvis du holder musepekeren over pluggen, så ser du at det er -5V på pin 15 der. Har du en hvit -5V et annet sted i orginalpluggen? Edit: De selger denne strømforsyningen for ca. 350 kroner + frakt og mva. Kanskje en idè? Endret 28. november 2004 av sofTest Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Nei, ingen hvit ledning noe annet sted..., det står ikke -5v på output eller.. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Har akkuratt samme problemstilling! Dell bruker 19-pins ATX , så man må omkoble ATX-pluggen på nye strømforsyninger for å kunne bruke hk uten å steke det! Men hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Se på denne , men vet ikke om det blir helt riktig... min dell brukte ikke -5v i pin 15. så den var vel 18-pins da.. uten pin 15 og 19 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå