Gå til innhold

Omkobling av ATX - power

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil påstå at det vil gå helt greit, men i og med at jeg aldri har vært borti den pcen, så kan jeg ikke si dette med 100% nøyaktighet. Men så lenge begge PSUene har like power utganger, og den nye PSUen kan levere like mange watt som den gammle (eller mer) så skal dette høre til å gå så det suser :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis du holder en høfligere tone, så kanskje flere vil være interessert i å hjelpe. Ikke noe som er mer effektivt til å unngå å få hjelp her i forumet, enn å være frekk.

Uansett, hvor får du -3,3V fra? Det at det er +3,3V, betyr ikke at det skal være noe -3,3V. Etter det jeg kan se, så bruker hverken standard ATX eller Dell dette.

Standard ATX:

http://www.hardwarebook.net/connector/power/atxpower.html

Dell:

http://www.quepublishing.com/articles/article.asp?p=339053

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen da :p

Men i min Dell er jord i de to forskjellige pluggene.. koblet på to forskjellige steder inni strømforsyningen..

Noen som vet om det gjør noe?

Takker for hjelp :)

EDIT:

Forresten, fikk "-3,3v" av en kammerat som har samme strømforsyningen, han målte og sa at det var -3,3v i de tre-pinnene i AUX-kontakten...

Men den linken fra deg stemmer vel bedre vil jeg tro..

Endret av Aleksweb
Lenke til kommentar
Oi..., så nettop at min sprengte dell strømforsyning ikke har hvit ledning i pin 15, den er tom og der skal -5v være... Er det trygt uten den?

Det var merkelig. Hvis du ser på denne siden, så selges en strømforsyning for din maskin. Hvis du holder musepekeren over pluggen, så ser du at det er -5V på pin 15 der. Har du en hvit -5V et annet sted i orginalpluggen?

Edit: De selger denne strømforsyningen for ca. 350 kroner + frakt og mva. Kanskje en idè?

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...