Gå til innhold

Beste gamer musa?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Meen som nevnt før i tråden, en kan ikkje kåre noen mus til verdens bets gamer mus.

Uenig. Det er det samma som å kåra beste racerbil av til dømes Lada Samara og Lamborghini Diablo. Viss ein skulle vera i tvil er det berre å ta begge bilane ut på bane og sjå kva som går best.

Totalt uenig. Harde fakta er en ting, men personlige preferanser teller mer her enn kun fakta.

Ja, personlige preferanser teller her. Men det å sammenligne Razer Diamondback med en gammel kulemus eller en mus for 75,- på chlas olson blir feil. En del mus går bare ikke an å gjøre det virkelig bra med, og du vil i alle fall merke sinnsvakt stor forskjell på den og en virkelig god mus.

 

Den beste gamermusa er sannsynligvis razer diamondback. I alle fall ifølge specs. Jeg liker personlig mx510 best, men jeg har da ikke prøvd diamondback... Jeg har prøvd en del mus, både med tråd og trådløse, og jeg har enda til gode å prøve en trådløs som er god til spilling, det være seg pga. trådløs "lag" eller andre ting.

 

Herr brun

Lenke til kommentar
Totalt uenig. Harde fakta er en ting, men personlige preferanser teller mer her enn kun fakta.

Spørs kva ein meiner med 'kva som teller'. Ein kan gjerne innbilla (for å fortsetja bil-metaforen) seg at akkurat den rusta skraphaugen ein 20 år gammal Datsun er den beste high-end bilen på markedet, heilt utan å ha prøvd ein ny Porsche 911 Turbo eller ein ny Mercedes S-klasse. Du kan gjerne sei at det er tullete å samanlikna mus med bil. Men på samme måte som Mercedes S-klasse er ein betre bil enn ein gammal, brukt Datsun både på papiret og i praktiske testar, så er Razer Diamondback nettopp det òg. Betre mus enn alle andre mus som (ekstrem) gamer mus, både på papiret og i praktiske testar.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd mange mus;

 

Logitech:

MX300

MX500

MX510

MX700

MX1000

 

Microsoft:

Intelli 3.0

Intelli 4.0

Wireless IntelliMouse Explorer USB, PS/2, Leather (Patetisk navn)

 

Razer:

Diamondback (Magma Edition)

 

I tillegg har jeg brukt diverse andre mus, som feks. ei Labtec mus.

 

Av alle disse musene synes jeg Razer Diamondback er best til hardcore spilling, mens Logitech MX1000 er best til litt vanlig bruk.

 

Et minus for Razer Diamondback er: PROGRAMVAREN!! Den er så forferdelig dårlig!

 

Om du ikke tror meg, kan du lese her!!! :mad:

 

Dessuten synes jeg sidetastene er litt dårligere enn de Logitech's MX1000 har.

 

Selv er jeg heldig, som har begge. :)

 

EDIT: Helvetes bærbar-PC med føkka tastatur!!! :realmad:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
V[]bster' date='25/12/2004 : 18:47']
[iC,25/12/2004 : 17:32] Microsoft:

Intelli 3.0

Intelli 4.0

Intelli 5.0 (eller ha den nå heter, den som er lik 4.0, bare at den er trådløs)

 

Den heter inntelli 2.0 faktisk..

Nei, den gjør ikke det...Faktisk...

 

Tenker på denne musa:

I199138.jpg

 

Navnet på komplett.no er: "Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer USB, PS/2, Leather", et navn som er høyst unødvendig å skrive...

Lenke til kommentar

Spørs vel litt på hva slags type spill det er snakk om, hvilken sensitivity man foretrekker og hvordan "type" spillemåte man har. Men jeg regner med at det er fps-sjangeren musen skal være rettet mot ( ? ) I så fall foretrekker jeg intelli 1.1 fordi den er liten (mindre enn de andre intelli-musene) og veier lite (bruker vanligvis ikke hele musematten, bare et lite område hvor jeg gjør små bevegelser og løfter tilbake. Kanskje litt rar forklaring, men dere skjønner hva jeg mener).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...