Gå til innhold

Beste gamer musa?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gamer.no gav Mx1000 4/10.

 

Dette burde si nok...

 

 

..og så kan folk hoppe videre til denne tråden for å sjekke ut litt mer om omtalen :roll:

Ting som påvirker karakteren:

- MX 1000 er 800cpi, Diamondback er 1600cpi.

- MX 1000 trenger mer trykk på de to viktige knappene (venstre og høyre).

- MX 1000 har et utrolig slapt mushjul.

- MX 1000 har en lei tendens til å feilregistrere trykk på mushjulet (tilt venstre istedet for trykke rett ned).

- Driverne til MX 1000 har ikke de finesser du finner i Diamondbackdriverne.

- Vekten

- Batteri

- Passer kun i høyrehånden

 

+ Det er av de bedre trådløse

+ Ingen "trådløs"-lagg.

+ Kan bruke den uansett underlag (ganske irrelevant).

 

Problems:

1. - Tons of negative accelleration, even at high highsens you notice it.

2. - When you lift the mouse up and put it down again, you have to wait 0,5 sec before it

starts to react.

3. - It is too heavy and the weight is placed at the wrong place.

4. - Any decent aimer would think it is way too large causing it to be less flexible. MX1000

is nothing but a nightmare for wrist-players

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar

Bruker mx1000 for øyeblikket, og når jeg løfter den opp og setter den ned er tar det max 0,5 sek før den reagerer, ikke 1-2 som nevnt tidligere. Synes musa er helt grei, men så har jeg ikke prøvd mx510 eller noen andre som er blitt nevnt i tråden. Hadde en Logitech Mouseman Wheel(optisk) før som jeg synes er veldig bra også, men den sluttet å virke ettter en stund :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden jeg startet hele diskusjonen her så får jeg vel nå opplyse om at jeg har gått til det skrittet og bestilt Razer Diamondback og Razer RV1001 eXactmat (musematte). Kommer tilbake til hvordan jeg syns det fungerer. Etter dette kan jeg ikke klage på utstyret lenger hvis jeg suger i CS:S :/

 

Fortsatt er jeg veldig fornøyd med min intelliexp 3.0. Sitter utrolig bra i hånden!

Lenke til kommentar

Tror det hele kommer ned på smak og behag. Fordelene er så mange med MX1000 for MIN del at jeg ikke gidder å ha denne ledningen på bordet. Syntes også MX1000 er mer behaglig å bruke, og føles mer eksklusiv ut.

 

Om jeg taper 2ms når jeg spiller et FPS-spill, så får det være.. Hvis jeg dør 1 av 250 ganger ekstra fordi motspilleren var 3ms raskere enn meg, så all honør til han. Med dagens hastighet på mus, klarer man ikke å merke det uansett. Lå foresten nesten alltid på 1.plass på SOF II Online med en gammel trådløs for en stund tilbake, og klagde aldri på musa da...

 

Det jeg derimot merker, er når jeg bruker musen i Windows.. Også når jeg kommer inn og ser et 100% rent skrivebord uten ledninger.

 

Den BESTE gamermusa vil nok være en trådbasert, men om man klarer å utnytte det i et spill er en helt annen sak. Det er flere ting som er viktigere...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Intellimouse 4.0 i et år nå, og har vært fornøyd helt frem til nå. Nå er venstre museknapp alt for slapp, og jeg må trykke hardt for å få den til å registrere trykket. Dette gjør at det blir veldig vanskelig å spille FPS, og strategispill går heller ikke helt bra.

 

Det er mye mulig at jeg bruker testen til Gamer.no for å finne meg en ny, god mus. Den derre Diamondback-musa der ut som en mulig kandidat som arvtager, men ingenting er sikkert. Det som imidlertid er sikkert, er at jeg vil ha en mus som er god å holde i.

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg hatt Razor Diamond og eXactMat musematte en ukes tid. Var utrolig uvant i begynnelsen, men nå gir det overlegen presisjon. Det som er mest positivt med musa er at den ikke har de negative sidene som Intelli 3.0 har. Razor slår seg aldri av og lugger derfor heller ikke om jeg løfter den noen millimeter fra bordet. Og musematta gir perfekt glid "uten" motstand. Syns intelli 3.0 var bedre for hendene mine, men Razor er ikke så værst å holde den heller. Kjøpte musa mest fordi den var på tilbud, men angrer ikke. Om jeg har blitt noen bedre FPS-spiller vet jeg ikke, men iritasjonsmomentene som andre muser har er borte:)

Lenke til kommentar
Meen som nevnt før i tråden, en kan ikkje kåre noen mus til verdens bets gamer mus.

Uenig. Det er det samma som å kåra beste racerbil av til dømes Lada Samara og Lamborghini Diablo. Viss ein skulle vera i tvil er det berre å ta begge bilane ut på bane og sjå kva som går best.

Totalt uenig. Harde fakta er en ting, men personlige preferanser teller mer her enn kun fakta.

Lenke til kommentar
Meen som nevnt før i tråden, en kan ikkje kåre noen mus til verdens bets gamer mus.

Uenig. Det er det samma som å kåra beste racerbil av til dømes Lada Samara og Lamborghini Diablo. Viss ein skulle vera i tvil er det berre å ta begge bilane ut på bane og sjå kva som går best.

Totalt uenig. Harde fakta er en ting, men personlige preferanser teller mer her enn kun fakta.

Indeed :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...