Gå til innhold

Beste gamer musa?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velvel ser at mange har noe i mot mx1000 musa her, greit det hehe.Men eg bruker den og syns den gjør en ypperlig jobb for meg,gjentar for meg.Har heller i merket no delay på denne og den er meget behagelig i bruk. :yes:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
di som whiner for at den mx1000 msua er no dritt gjør det for en grunn og det er at dem ikke har råd til å kjøpe den selv... mx1000 er en kjempe mus

Er du dum? Vi kunne ha kjøpt 10 stk. hver akkurat nå, om vi ville. Grunnen til at vi ikke gjør det er at vi har lest utallige steder at denne egner seg lite til gaming. Når skal dere skjønne at Mx1000 overhodet ikke er den beste musa som finnes?

Lenke til kommentar

MX1000 er en lasermus og lykke til med å finne andre muser som er like presis som den siden dette er verdens eneste lasermus akkurat nå.

Og delay ? Hvor har dere hørt det fra ? MX1000 er like responsiv som en mus med tråd med forsterket signal. Jeg har hatt MX500 og MX510 før noe som jeg regner som ekstreme gode mus og når jeg sier MX1000 knuser de da må man begynne å lure.

Lenke til kommentar
MX1000 er en lasermus og lykke til med å finne andre muser som er like presis som den siden dette er verdens eneste lasermus akkurat nå.

Og delay ? Hvor har dere hørt det fra ? MX1000 er like responsiv som en mus med tråd med forsterket signal. Jeg har hatt MX500 og MX510 før noe som jeg regner som ekstreme gode mus og når jeg sier MX1000 knuser de da må man begynne å lure.

Det "store" med den musa var at den skulle være 20x RASKERE en vanlige optisk sensor mus, så det finnes nok noe som er like presist ja. At det tar 1 - 2 sek før den reagerer når du løfter en opp og setter den ned igjen er en stor ulempe. Det er vel også en grunn til at jeg har lest utallige steder om folk som whiner fordi lowsense er ubrukelig på den musa? Skjønner ikke hva det er som er så fantastisk med denne laseren. Gi en profesjonell gamer en Razer DB og en MX1000, og se hva han kommer til å bruke :ermm:

Delay:

Hvis du spiller slik som meg er du sikkert vant til å løfte ørlite grann på musa når du skal snu deg raskt, slik at du slipper å bevege deg utenfor kanten på musmatta. Med denne musa er det umulig, da denne musa slutter å reagere bare ca 2 mm opp i lufta og slike operasjoner blir vanskelig. Dette skyldes nok laser-teknologien som kutter ut i det den merker at den ikke har en overflate å bevege seg på, synd i grunn da denne teknoligien fungerer så sinnsykt bra på ALLE underlag (kan bruke musa med låret som underlag vis du ønsker.)

Ulemper: Hvis man løfter musa for å feks reposisjonere deg på musematta så har musepekeren en tendens til å flytte seg opp på skjermen. Dette er ikke så farlig i windows, men i et spill kan dette være katastrofalt. Du løper og skal knerte en motstander, må flytte musa litt, og VOILA du ser himmel og skyer. Trikset er jo å lære seg å ikke løfte på musa, men har aldri opplevd noe slikt med en annen mus før.
Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar

Einaste praktiske fordelen laser har i forhold til optisk er fordi den fungerer på til dømes gras eller grus, men kven er det som har behov for det?

I tillegg til all den negative feedbacken MX1000 har hatt i praktiske testar kjem her litt teknisk info som samanliknar den med Razer Diamondback:

Razer Diamondback

1600DPI (dots per inch)

40i/s (ca. 1m/s)

5,8 Mpix/sek

7 knapper

16bit båndbredde

Logitech MX1000 Laser

800DPI (dots per inch)

40i/s, ~1m/s)

5,8 Mpix/Sek

9 knapper

12bit båndbredde

I tillegg:

- Razer Diamondback har teflonføtter.

- Razer Diamondback har 1ms lag i forhold til alle andre mus på markedet som har 10-15ms Lag.

- Razer Diamondback (kan) fungere på 500 eller 1000 Hz overklokka usb-port.

- Razer Diamondback sin optikk er alltid på i motsetning til MX1000 sin som slår seg av viss ein løftar den opp.

Eit anna moment er at Logitech sjølv har sagt at MX1000 ikkje er ei gamer mus.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar

Meen som nevnt før i tråden, en kan ikkje kåre noen mus til verdens beste gamer mus.Det er alt etter smak og behag :yes: Seff kan en avstemning avgjøre åssen mus som er mest populær blant gamere, mend dette gjør ikkje musen til den beste fordi..men danner ett godt bilde av åssen mus du bør se etter :w00t:

Smak og behag :thumbup:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Logitech Dual Optical! :w00t:

Beste musformen noen sinne.. Kjøp den hvis du får tilbudet.

Den er for stor synes jeg. Like mye bedre mindre møss...

Jeg har til dags dato ikke prøvd bedre gaming-mus enn MS Optical 1.1, den har den perfekte størrelsen.

Spørs nok ikke om jeg kommer til å gå over til Razer over jul men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...