Gå til innhold

Undelete-program

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan i all verden virker det? Når man har slettet og kjørt diskfragmenterering eller formattert, hvordan kan man da finne igjen filene, på en så enkel måte? Hvis det hadde vært så enkelt hadde man jo ikke trengt store harddisken, da kunne man bare slettet og hentet frem mindre viktige data etter behov..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 23:35, NuB skrev:

Hvordan i all verden virker det? Når man har slettet og kjørt diskfragmenterering eller formattert, hvordan kan man da finne igjen filene, på en så enkel måte? Hvis det hadde vært så enkelt hadde man jo ikke trengt store harddisken, da kunne man bare slettet og hentet frem mindre viktige data etter behov..

I all enkelhet er det slik (har aldri sjekka at dette er fakta, men jeg regner ihvertfall med det). Ny disk, dritmange nuller på rad, du skriver noe til disken, nuller og ettall, og en henvisning til hvor nullene og ettallene ligger og hva de er innerst på disken, du sletter, henvisningen forsvinner, men nullene og etttallene ligger der som før helt til de overskrives, og kan dermed hentes.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 12:04, lysbryter skrev:

Uneraze-funksjonen i Norton Utilities er jo slett ikke alltid god nok - f.eks. når en har slettet hele kataloger.

Finnes det bra komplette undelete-programmer?

Bruker selv Norton UnErase Wizard til å finne fram det meste av ting jeg angrer på å ha slettet. Norton har reddet mang en krise. Jeg må bare spørre om du har den på:

1. "Find recently deleted files",

2. "Find all protected files on locale drives" eller

3. "Find any recoverable files matching your criteria"?

Aller best er sistnevnte. Men jeg bruker for det meste "Find all protected...". Har en misstanke om at du bare bruker "Find recently...".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...