Gå til innhold

nytt digital kamera

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt hjelp til valg av nytt kamera til helst under 1500kr.

kamera kommer så og si kun til å bli brukt på lan , fest o.l dvs

mye mørke\innebilder.

har hatt 2 forskjellig digitalkameraer før, dissa har vært greie

men en ting som har plaget vettet av meg har vært sluket av batterier og

at det tar alt for lang tid mellom vært bildet som kan bli tatt..

Noen som har forslag til kamera som passer meg?

takk på forhånd=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter å vurderer et Konica Minolta X31 selv, alternativet er et Nikon 3700 (koster 1850 nå på IT-butikken), men jeg klarer ikke å bestemme meg :-(

Testene er ikke noe særlig hjelp siden Nikon 3700 ble testet for et år siden, men f.eks. X31 (som fikk dårligere test) er testet nå nylig, samme med Nikon 3200.

Så hvordan skal man da finne ut om Nikon 3700 holder mål vs X31 og 3200?

Lenke til kommentar

Heisann

Om du vil kan jeg sende deg noen bilder som jeg har tatt med mitt X31. Vurderer fremdeles å sende det tilbake til netshop.no... Skuffende kamera så langt, det må jeg si. Men som jeg har nevnt, går jo fra et HP 850, så jeg kan vel på langt nær forvente samme kvaliteten...

Send meg en PM med mailadresse om du vil ha noen bilder da Lars-Erik.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg var litt interessert i Konica'en er at jeg har et lite Konica kamera fra før som er samme størrelsen. Et bitte-lite vanlig film kamera 2cm tykt. Halvformat! (72 bilder på en film). Med AF! Men det er noe med lysmåleren (alle bilder blir for mørke. Og siden det er sikker 10-15 år gammel så :-(

Koster vel mindre med en nytt digital kamera enn å prøve på service :-)

Lenke til kommentar

Jeg har et Nikon Coolpix 3700, og kan kun sige at jeg er meget tilfreds med det. Godt nok mangler det manuelle indstillinger, men du har har 15 motivprogrammer og det tager skarpe billeder i langt de fleste situationer. Desuden har det AF-hjælpelys og Photoshop Elements medfølger... :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har et Nikon Coolpix 3700, og kan kun sige at jeg er meget tilfreds med det. Godt nok mangler det manuelle indstillinger, men du har har 15 motivprogrammer og det

Du så postingen om en uofisiell firware update som ga mer manualle instillinger (og kontroll over ISO verdien ved at man kan sette max ISO). Er det noen der ute som har testet denne (er den trygg å installere, eller kan alt f***e opp helt?)?

Lenke til kommentar

Så den godt, men så længe det ikke er en officiel update fra Nikon tøver jeg lidt med at installere den...

Mht garantien er det nok ret sikkert at Nikon IKKE reparerer gratis :cry:

Indtil jeg læser/hører erfaringer fra nogen der har prøvet det, downloader jeg i hvert fald ikke noget der er uofficielt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...