Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med Cisco 1900-switcher

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg prøver å koble to stk sammen med uplink-portene, men de vil ikke koble seg til hverandre. Begge switchene funker hver for seg. Kan det være noe management-greier? Man skal bruker "HyperTerminal" til dette? Det gjør jeg, og det står at jeg er connected. Hva gjør jeg så? Jeg kan sende txt-filer, men hva skal jeg skrive i dem?

Takker for all hjelp! :)

Jonas

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Portene på Cisco 1900-switcher, både 10 Mbit og 100 Mbit, er "vanlige" porter - ikke uplink-porter. For å koble sammen to switcher må du bruke en krysset TP-kabel.

Angående HyperTerminal: Sjekk at alt er koblet opp riktig - kabel fra seriellport på PC'n til Console-porten bak på switchen. Port-innstillingene skal stå på 9600 bps, 8 databits, 1 stoppbit, ingen paritet.

Lenke til kommentar

Det bps som sto feil ja! Da skjønte liksom litt mer av hvordan ting fungerte :blush:

Jeg har en krysset kabel her, men når jeg kobler switchene sammen lyser porten oransje. Er det bra? Har jeg koblet de sammen? På de vanlige portene lyser den grønt når noen har koblet til.

Lenke til kommentar

Linkstatus-LED-en på 100Mbit-portene lyser orange i ca. 30 sekunder etter at TP-kabelen er plugget inn, mens Spanning Tree-protokollen undersøker topologien - om det eventuelt er noen loops i nettverket. Etter at denne sjekkingen er fullført, går LED-en over til grønt, og porten fungerer som normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...