Gå til innhold

Red Hat vs Mandrake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gir meg jeg skrev feil d heter x window... her er d noe fra x.org

About X.Org

X.Org is the worldwide consortium empowered with the stewardship and collaborative development of the X Window System technology and standards.

X.Org Mission

X.Org is an organization of The Open Group dedicated to maintaining the existing X Window System code base and engineering appropriate enhancements driven by current and future market requirements. X.Org periodically provides official X Window System update releases to the general public free of charge. X.Org governs the evolution of the X11R6 specifications, working with appropriate groups to revise and post updates to the standard as required.

Lenke til kommentar

sitter her og installerer RH 7.3 nå.. Hadde Mandrake 8.1, var ikke helt fornøyd..

Damn s*** ! sorry :wink: ..installasjonen krasja, igjen! forbanna vivastar cd'er.. må brenne på nytt og prøve igjen..

..liker lycoris foresten, det er sikkert den letteste/beste distroen for nybegynnere (som meg!) Men det ligner jo noe sykt på WindowsXP da..

Holder nå en knapp på RedHat 7.3 med KDE 3.0 og GNOME 1.4 jeg da.. hadde jeg bare fått installasjonen til å fullføre, bare en gang! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 16:25, cd32 skrev:

Holder nå en knapp på RedHat 7.3 med KDE 3.0 og GNOME 1.4 jeg da.. hadde jeg bare fått installasjonen til å fullføre, bare en gang! :smile:

Prøv Mandrake 8.2, det er veldig bra synes ihvertfall jeg... It's worth a shot...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 16:06, Booth skrev:

Så var det dette med detaljer ja...

Hehe. Kan kanskje høres ut som flisespikkeri, men problemet er at XWindows får det til å høres ut som noe MS-humbug, altså Windows for Unix. Litt flaut å si det, men jeg trodde faktisk det selv også første gang jeg hørte det for mange år siden. Da hadde det faktisk ikke vært så rart fordi det var før Win95, og Windows var ikke et selvstendig OS, bare noe som lå oppå DOS. Da trodde jeg kanskje at MS hadde lagd en Windows-versjon for Unix :lol: :lol:

X Window System er et eldgammelt system, og har ingen verdens ting med MS Windows å gjøre. Altfor mange fjortiser og andre uvitende prater piss om at Linux bare hermer etter Windows og greier, og da er det veldig greit å poengtere at X Window System er noe helt anndet, og faktisk MYE eldre grafisk vindusystem enn MS Windows.

Man kan f.eks. si:

X Window System, X, X11 eller rett og slett XFree86 som er den vanligste gratis-versjonen av X. (www.xfree86.org)

[ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-05-19 19:47 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...