retry Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei.. er ganske ny i dette gamet.. Eneste erfaring jeg egentlig har med overklokking er et par AMD'er 1.6 Duron, som har nådd over 2.4Ghz.. med litt forskjellig triksing:D Nå har jeg blitt skikkelig gira på dette, og har tenkt til å bruke litt penger.. Så nå har jeg tenkt til å gå til anskaffelse av en p4 prosessor, og prøve og bryte 5GHZ grensa.. Veit ikke om det er så utrolig lengre.. men for meg er det i allefall det. Derfor har jeg gått til anskaffelse av en slik en.. og har sett og lest at det skal gå og få den over 5Ghz.. Men nå er spørsmålet.. jeg må ha kjøling til denne.. Holder det med vannavkjøling, eller må jeg eksprimentere med andre ting? Hva er deres mening om dette? Takk André Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Tja, kanskje. Men da bør du har stor og kraftig radiator og kraftig pumpe. kanskje å anbefale direct die også. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Hei.. er ganske ny i dette gamet.. Eneste erfaring jeg egentlig har med overklokking er et par AMD'er 1.6 Duron, som har nådd over 2.4Ghz.. med litt forskjellig triksing:D Nå har jeg blitt skikkelig gira på dette, og har tenkt til å bruke litt penger.. Så nå har jeg tenkt til å gå til anskaffelse av en p4 prosessor, og prøve og bryte 5GHZ grensa.. Veit ikke om det er så utrolig lengre.. men for meg er det i allefall det. Derfor har jeg gått til anskaffelse av en slik en.. og har sett og lest at det skal gå og få den over 5Ghz.. Men nå er spørsmålet.. jeg må ha kjøling til denne.. Holder det med vannavkjøling, eller må jeg eksprimentere med andre ting? Hva er deres mening om dette? Takk André 5 GHz klarer du aldri uten extrem kjøling. Det vil si enda mer extremt enn Vapochill eller Prometia. Med vann kan du bare glemme det. Med en skikkelig vannkjøling, så kommer du nok til 4GHz, å kanskje litt lengre, men ikke mye. 5GHz kan du se langt etter. Endret 17. oktober 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Stenges. Klin lik tråd i kjølingsforumet. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2968751 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg