Gå til innhold

512ddr pc3200 + 512ddr pc2700?

Bulltacho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det vil nok fungere...men, siden minnet kjører på samme hastigheten så vil 3200-minnet bli klokket ned og gå på pc2700-hastighet...(dvs 333/166)

hva slags hastighet går cpu'en på? om den går på 200*x så vil det føre til at minnet kommer til å gå usynkront med cpu'en...og da får du et relativt stort ytelsestap...

om derimot cpu'en går på 166*x fra før, så vil ytelsestapet bli mye mindre da minnet kan gå synkront med cpu...

vh

krister

Lenke til kommentar

Du setter FSB/Memory ratio i bios til 1:1 eller 6:6 alt etter hvilken bios du har.

Så setter du timingene høyt f.eks. 3-4-4-10.

Får du nå startet PCen så tester du med Prime95 torture test for å se om det går.

Kan du kjøre testen over en time har du et relativt stabilt system.

Så er det bare å eksperimetere med lavere timinger for å se hvol lavt du kommer før maskina feiler.

Jeg kom til 3-3-3-7 på min maskin på 2,6V ram V med en crucial PC2700 512Mb CL2,5 rambrikke og en crucial PC3200 512Mb CL3 rambrikke.

Jeg vet ikke hvor mye spenning TwinMos og siemens brikker tåler men mange bruker å sette Ram spenningen litt høyere ved overklokking av ram.

Selv er min Ram spenning 0,1V over spesifisert.

Når du har funnet en timing som maskina ikke feiler på etter en time kan du taste maskina i 24 timer, har maskina ikke feilet på den testen så har du et dønn stabilt overklokka system.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...