Thel Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei, jeg tenkte jeg skulle modde mitt kjære h600b litte grann, og mangler verktøy! Vet at mange her kommer til å svare dremel, men jeg har ikke råd å kjøpe utstyr for over tusen-lappen for å få inn et vindu eller noe! Jeg var på Clas Ohlson sin nettside å så på multiverktøy siden deres, der har de et "jalla-dremel" til 250, noen som vet hvordan denne er å bruke? Hvilke skjære skiver burde jeg eventuelt kjøpe ekstra? H.kon Lenke til kommentar
Bach Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 CO/TECH er ganske sikkert ikke Dewalt-kvalitet, men til litt kabinettkutting tror jeg det holder. Skal du kutte vindu kan kanskje stikksaga til 200,- være vel så egnet? Det tar forferdelig lang tid å "dremle"-ut et hull til vindu. Pleier å følge med noen ekstra kutteskiver i slike sett. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 personlig har jeg klart meg så langt med primitivt utstyr (en tang jeg kjøpte på microplex, bestefars drill og en fil) har funka greit for meg men jeg ville vel heller anbelt dremel eller stikksag Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det følger ikke kutteskiver til den dremelgreia. Det som følger med er sandpapir, bor, fresehode, og noe som jeg ikke vet hva er. For å få skikkelig verktøy til den må man kjøpe tillegspakken til x antall kroner. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 personlig har jeg klart meg så langt med primitivt utstyr(en tang jeg kjøpte på microplex, bestefars drill og en fil) har funka greit for meg men jeg ville vel heller anbelt dremel eller stikksag Brukte du den "nibbler-tanga" (rett skrevet?), eller? Har lest at den ikke skulle være så verst Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 eneste "værktøy" jeg har er den "dremelen" fra clasohlson.. like bra som den originale.. og det følger med et lite sett med stuff.. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Når jeg skulle sette i et vindu i mitt kabinett så kjøpte jeg dette: * "Dremel" på Europris til 250 kr; * Plexiglass på Glassmesteren til 99 kr; * Lakk (Svart) på Torshov til 159 kr; * Pusse papir ca. 100 kr; * Lim alround på Byggmakker til ca. 50 kr; Men jeg anbefaler å bruke stikk sag til å skjære i kabinettet siden med dremelen så ble det veldig ujevnt og det ble masse ekstra jobb. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 * "Dremel" på Europris til 250 kr;* Plexiglass på Glassmesteren til 99 kr; * Lakk (Svart) på Torshov til 159 kr; * Pusse papir ca. 100 kr; * Lim alround på Byggmakker til ca. 50 kr; Er vel egentlig 3 punkter jeg trenger * "Dremel" eller "stikksag" på europris/Clas Ohlson - 250/20 kr; * Plexiglass på Glassmesteren til 99 kr; * Lim på byggmaker ca 50 kr; Har dette fra før: *Pussemaskin og pussepapir *Trenger ikke lakk, siden jeg ikke skal lakke noe! jeg trenger vell også en slags list for å ha på kanten, noen idè til hva jeg kan bruke? Leste om en som brukte en gammel ledning som han "kløyvet" og brukte som list, hvordan vil dette se ut? H.kon Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 personlig har jeg klart meg så langt med primitivt utstyr(en tang jeg kjøpte på microplex, bestefars drill og en fil) har funka greit for meg men jeg ville vel heller anbelt dremel eller stikksag Brukte du den "nibbler-tanga" (rett skrevet?), eller? Har lest at den ikke skulle være så verst husker ikke hva den heter de selger den ikke lenger det blir greit høl men fytte helvete for et slit det er å klippe Lenke til kommentar
Thel Skrevet 12. november 2004 Forfatter Del Skrevet 12. november 2004 Er det noe sånn som det her du mener? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Jeg har en Jalladremel fra Netshop, har brukt den til å skjære hull til radiatoren. Det fulgte med sånn fleksibel slage til den, veldig greit å bruke på trange plasser. Den har funket fint, men så har jeg sikkert skjært mer enn en halvmeter til sammen. Skivene som følger med duger ikke, de er oppbrukt etter noen få cm med skjæring i alu. Jeg kjøpte en pakke med fem glassfiberarmerte skiver (original Dremel) på Jernia til 100 kr, disse fungerte bra. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Kjøpte meg en Kinzo dremel på netthandelen.no, denne fungerer helt topp. Brukte den senest ikveld, skar litt plexiglass. Skal til å skjære i siden på vapo-en min en dag, tror jeg da kommer til å bruke stikksag eller vinkelsliper, får så å fin pusse/slipe med "dremel" og fil.. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Er det noe sånn som det her du mener? min ser ikke fult så eksklusiv ut som den du linka til. tanga mi har metall håndtak som er jævli vond å holde med. men det ser ut som det er no lignende. og foresten jeg har endelig fått kjøpt meg stikksag og plansliper . stikksag: 170 spenn på jernia, plansliper: 120 spenn på jernia. jeg prøvde ut skillsa mine med stikksaga på en gammal kasse (det blei rimelig fucka) men så brukte jeg mine overnaturlige skills med fila og retta opp alt. (det er digg å ha en søppelkasse som jeg kan teste ting på) jeg testa også plansliperen på den også, så snart er hele sidedøra sølvfarga. det verste er at det blir fett også . men jeg mener vertfall at en fil er det viktigste verktøyet. hvis du ikke har fil så kan du bare glemme og modde. skaff deg det hvis du ikke har (en som er rett på den ene sida og rund på den andre) Edit: jeg glemte noen ting: nibbler tanga (eller hva det er) gir et jævli fint resultat, men det er et helvete å klippe. stikksag tar ingen tid, men da må du bruke litt mer tid med fila. og et dremel sett med sinnsykt mye stash oppi koster ca 500-600 på jernia. jeg digger jernia Endret 13. november 2004 av FatFuck Lenke til kommentar
Thel Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Jernia ja, har desverre ikke Jernia butikk her i Tromsø som er min hjemby, trur ikke vi har biltema heller, og det er faktisk rimelig skipt. En ting vi har som er bra er en lokal databutikk som heter Exit data som for det meste kun har casemod ting og tang, de er litt dyrere en på nett selfølgelig, men vist du kun skal kjøpe en katode så kan du like godt kjøpe der, ettersom frakt kommer i tilleg på internett. Jeg anbefaler alle som bor eller skal en tur innom Tromsø å besøke denne butikken, har svært gode erfaringer med den. (litt offtopic, men måtte bare skryte litt av den) Tilbake til verkøy, hva må jeg kjøpe som ekstra blad til ei stikksag vist jeg skal skjære i ei alminnelig aOpen h600b dør? Hva er forresten en plansliper? Er ikke helt med på verktøy siden. Takk for hjelp, Håkon Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Bruk stikksag til å skjære ut store vinduer, er sinnsykt mye kjappere, enklere og sannsynligvis (kommer an på hvor stødig du er med dremel'n) myyye penere enn med dremel. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Hvordan blad anbefaler du til stikksaga? men jeg mener vertfall at en fil er det viktigste verktøyet.hvis du ikke har fil så kan du bare glemme og modde. skaff deg det hvis du ikke har (en som er rett på den ene sida og rund på den andre) Filer har jeg forresten mange av;) Endret 13. november 2004 av H.kon Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Jernia ja, har desverre ikke Jernia butikk her i Tromsø som er min hjemby, trur ikke vi har biltema heller, og det er faktisk rimelig skipt. En ting vi har som er bra er en lokal databutikk som heter Exit data som for det meste kun har casemod ting og tang, de er litt dyrere en på nett selfølgelig, men vist du kun skal kjøpe en katode så kan du like godt kjøpe der, ettersom frakt kommer i tilleg på internett. Jeg anbefaler alle som bor eller skal en tur innom Tromsø å besøke denne butikken, har svært gode erfaringer med den. (litt offtopic, men måtte bare skryte litt av den) Tilbake til verkøy, hva må jeg kjøpe som ekstra blad til ei stikksag vist jeg skal skjære i ei alminnelig aOpen h600b dør? Hva er forresten en plansliper? Er ikke helt med på verktøy siden. Takk for hjelp, Håkon jeg har vert så heldig at jeg har jobba på et sted i en uke, tilfeldigvis ligger dette stedet rett ved siden av jernia, så der har jeg vert nesten hver dag etter jobben. en plansliper er en slags pussemaskin til å pusse noe jevnt (det er en slags firkanta greie under som vibrerer), funker bra hvis du skal pusse vekk lakk fra kassa eller no. men uansett så syns jeg du bør kjøpe deg en stikksag, det er nemli jævli greit å ha. kjøp et merke som heter fixit (var det jeg kjøpte for 170 spenn) den ville sikkert kosta 500 eller no hvis det bare hadde vert litt mer kjent merke. og foresten det med blad til stikksaga. du trenger bare ett vanlig metall blad (blad som er til å skjære i metall med). hos meg funka det fint med metallbladet som fulgte med Endret 14. november 2004 av FatFuck Lenke til kommentar
Thel Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 en plansliper er en slags pussemaskin til å pusse noe jevnt(det er en slags firkanta greie under som vibrerer), funker bra hvis du skal pusse vekk lakk fra kassa eller no. Har faktisk en sånn også, men har ikke akkurat nå for tide bruk for å slipe vekk noe, men kansje vist jeg får lyst å omlakkere noe.. men uansett så syns jeg du bør kjøpe deg en stikksag,det er nemli jævli greit å ha. kjøp et merke som heter fixit (var det jeg kjøpte for 170 spenn) den ville sikkert kosta 500 eller no hvis det bare hadde vert litt mer kjent merke. De fleste billigmerker funker vell greit nåkk til litt skjæring? Offtopic: Var førresten og kjøpte kabelstrømper på exitdata i dag, så nå er det ryddig og fint i kabinettet mitt, alt klart for vindu:P Trenger bare plexi, list og verktøy! Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 eneste "værktøy" jeg har er den "dremelen" fra clasohlson.. like bra som den originale.. og det følger med et lite sett med stuff.. tror jeg har den samme da kjøpte no jaøøa dremel fra clasern der det fulgte med no småutstyr (inklusive kutteskiver) og den fungerer like bra som nabon sin orginale (selv synes jeg jaøøaen er bedre enn den orginale ) Lenke til kommentar
Thel Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Vist jeg skal kjøpe jalla-dremel må jeg bestille fra ClasOhlson, og jeg vil helst unngå det, ettersom jeg ikke har visa må jeg ta det på postordre, og da blir prisen plutselig 100kr mer. Har hørt at de bruker å ha dremel lignende verktøy på Europris, dette holder vel for mitt bruk? De skal vistnåkk ha stikksag også! Håkon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå