Gå til innhold

Kjøling til P4(550 3.4 GHz) prosjekt!

Anbefalte innlegg

Hei.. er ganske ny i dette gamet..

Eneste erfaring jeg egentlig har med overklokking er et par AMD'er 1.6 Duron, som har nådd over 2.4Ghz.. med litt forskjellig triksing:D

Nå har jeg blitt skikkelig gira på dette, og har tenkt til å bruke litt penger.. Så nå har jeg tenkt til å gå til anskaffelse av en p4 prosessor, og prøve og bryte 5GHZ grensa.. Veit ikke om det er så utrolig lengre.. men for meg er det i allefall det.

Derfor har jeg gått til anskaffelse av en slik en.. og har sett og lest at det skal gå og få den over 5Ghz..

Men nå er spørsmålet.. jeg må ha kjøling til denne.. Holder det med vannavkjøling, eller må jeg eksprimentere med andre ting?

Hva er deres mening om dette?

Takk

André

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.. er ganske ny i dette gamet..

Eneste erfaring jeg egentlig har med overklokking er et par AMD'er 1.6 Duron, som har nådd over 2.4Ghz.. med litt forskjellig triksing:D

Nå har jeg blitt skikkelig gira på dette, og har tenkt til å bruke litt penger.. Så nå har jeg tenkt til å gå til anskaffelse av en p4 prosessor, og prøve og bryte 5GHZ grensa.. Veit ikke om det er så utrolig lengre.. men for meg er det i allefall det.

Derfor har jeg gått til anskaffelse av en slik en.. og har sett og lest at det skal gå og få den over 5Ghz..

Men nå er spørsmålet.. jeg må ha kjøling til denne..  Holder det med vannavkjøling, eller må jeg eksprimentere med andre ting? 

Hva er deres mening om dette?

Takk

André

de eneste såvidt jeg kjenner til som har nådd 5ghz grensen, brukte nitrogenkjøling. Ergo en kjøling som bare varer kort tid :)

*edit* Nærmeste du kan komme en kjøling som varer lenge, og kommer nærmest nitrogenkjøling, blir vell fasekjøling eller vapochill

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Ja.. det har jeg ikke bestilt enda.. Egentlig har jeg lyst til å gå løs på DDR2 minne, og hovedkort som støtter dette...

Noen som kan gi meg noen synspunker på det?

Jeg har sett litt på dette Hovedkortet... men er det noen som kan gi meg et råd, til et bedre?

Se her

Endret av retry
Lenke til kommentar
Ja.. det har jeg ikke bestilt enda.. Egentlig har jeg lyst til å gå løs på DDR2 minne, og hovedkort som støtter dette...

Noen som kan gi meg noen synspunker på det?

Jeg har sett litt på dette Hovedkortet... men er det noen som kan gi meg et råd, til et bedre?

Se her

tjah!

Vet egentlig ikke om du burde gå for det chipsettet, når du kan få abit AA8 "3rd eye" for en hundrelapp mer, der får du med en genial klokke også der du ser temp\mail\osv. Og overklokker veldig bra :yes:

Lenke til kommentar

Ja.. beklager mine dumme uttallelser her:) Det tyder jo bare på at jeg trenger hjelp:)

Men har lyst til å gjøre noe litt ekstremt i allefall:) Og har kjøpt meg Vapochill nå(eller bestillt da).. så skal i allefall ha kjøling sånn ca. i orden..

Men det jeg lurer på er om DDR2 vil gå bra i et overklokkings system? Vil det gi noen stoppere.. For meg er DDR2 helt nytt.. og har aldri prøvd det..

Lenke til kommentar
Hvis du klokker langt med ddr2 minne så får du gode resultater ja, men du må kjøpe gode mouler som de dyrere corsair eller ocz moduler.

Har den raskeste ddr2 brikken da, i mhz da ihvertfall pc5400. Jeg greier ikke å nå stock hastighet engang da :roll:

Men som sagt jeg anbefaler Abit AA8 "3rd eye", er ett like godt kort bare med noe mer nødvendig , ja nettopp! uGuru klokken :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...