retry Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei.. er ganske ny i dette gamet.. Eneste erfaring jeg egentlig har med overklokking er et par AMD'er 1.6 Duron, som har nådd over 2.4Ghz.. med litt forskjellig triksing:D Nå har jeg blitt skikkelig gira på dette, og har tenkt til å bruke litt penger.. Så nå har jeg tenkt til å gå til anskaffelse av en p4 prosessor, og prøve og bryte 5GHZ grensa.. Veit ikke om det er så utrolig lengre.. men for meg er det i allefall det. Derfor har jeg gått til anskaffelse av en slik en.. og har sett og lest at det skal gå og få den over 5Ghz.. Men nå er spørsmålet.. jeg må ha kjøling til denne.. Holder det med vannavkjøling, eller må jeg eksprimentere med andre ting? Hva er deres mening om dette? Takk André Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Hei.. er ganske ny i dette gamet.. Eneste erfaring jeg egentlig har med overklokking er et par AMD'er 1.6 Duron, som har nådd over 2.4Ghz.. med litt forskjellig triksing:D Nå har jeg blitt skikkelig gira på dette, og har tenkt til å bruke litt penger.. Så nå har jeg tenkt til å gå til anskaffelse av en p4 prosessor, og prøve og bryte 5GHZ grensa.. Veit ikke om det er så utrolig lengre.. men for meg er det i allefall det. Derfor har jeg gått til anskaffelse av en slik en.. og har sett og lest at det skal gå og få den over 5Ghz.. Men nå er spørsmålet.. jeg må ha kjøling til denne.. Holder det med vannavkjøling, eller må jeg eksprimentere med andre ting? Hva er deres mening om dette? Takk André de eneste såvidt jeg kjenner til som har nådd 5ghz grensen, brukte nitrogenkjøling. Ergo en kjøling som bare varer kort tid *edit* Nærmeste du kan komme en kjøling som varer lenge, og kommer nærmest nitrogenkjøling, blir vell fasekjøling eller vapochill Endret 17. oktober 2004 av Vizla Lenke til kommentar
retry Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Takker for svaret.... Har tenkt til å gå til anskaffelse av Mach II fasekjøling..Noen som kan gi meg noen linker på det? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 jeg tror du skal slite mye med å nå 5 ghz eller, jeg er ganske sikker på det.. Lenke til kommentar
retry Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Ja... jeg må nok senke kravene mine betraktelig:) Jeg har nå 4.5 som mål... Har dessuten gått til anskaffelse av Vapochill Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 du må ha god ram og et godt hovedkort og da.. Lenke til kommentar
retry Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Ja.. det har jeg ikke bestilt enda.. Egentlig har jeg lyst til å gå løs på DDR2 minne, og hovedkort som støtter dette... Noen som kan gi meg noen synspunker på det? Jeg har sett litt på dette Hovedkortet... men er det noen som kan gi meg et råd, til et bedre? Se her Endret 17. oktober 2004 av retry Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Ja.. det har jeg ikke bestilt enda.. Egentlig har jeg lyst til å gå løs på DDR2 minne, og hovedkort som støtter dette... Noen som kan gi meg noen synspunker på det? Jeg har sett litt på dette Hovedkortet... men er det noen som kan gi meg et råd, til et bedre? Se her tjah! Vet egentlig ikke om du burde gå for det chipsettet, når du kan få abit AA8 "3rd eye" for en hundrelapp mer, der får du med en genial klokke også der du ser temp\mail\osv. Og overklokker veldig bra Lenke til kommentar
retry Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Takk takk:) Prisen har ikke så veldig mye å si. jeg kjøper gjerne noe dyrere.. men hva tror dere om DDR2 ram? i dette systemet? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 full av engasjement her ja :!: 5GHz er vel vansklig å oppnå Lenke til kommentar
retry Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Ja.. beklager mine dumme uttallelser her:) Det tyder jo bare på at jeg trenger hjelp:) Men har lyst til å gjøre noe litt ekstremt i allefall:) Og har kjøpt meg Vapochill nå(eller bestillt da).. så skal i allefall ha kjøling sånn ca. i orden.. Men det jeg lurer på er om DDR2 vil gå bra i et overklokkings system? Vil det gi noen stoppere.. For meg er DDR2 helt nytt.. og har aldri prøvd det.. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hvis du klokker langt med ddr2 minne så får du gode resultater ja, men du må kjøpe gode mouler som de dyrere corsair eller ocz moduler. Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hvis du klokker langt med ddr2 minne så får du gode resultater ja, men du må kjøpe gode mouler som de dyrere corsair eller ocz moduler. Har den raskeste ddr2 brikken da, i mhz da ihvertfall pc5400. Jeg greier ikke å nå stock hastighet engang da Men som sagt jeg anbefaler Abit AA8 "3rd eye", er ett like godt kort bare med noe mer nødvendig , ja nettopp! uGuru klokken Lenke til kommentar
abjerck Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Får du vapochill som passer til 775 nå da ? link? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå