Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverket fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har hatt oppe et nettverk her i huset i flere år nå, og det har fungert bare med både router, hub og switch tilkoblet.

 

Det er satt opp slik;

Routern fra NGT er først, så er switchen koblet inn i den. Maskin 1 og 2 er koblet inn i switchen, og deler nett +++

 

Dette har fungert bra tidligere, men den siste uka har det ikke vært mulig å komme inn på den andre maskinen. Begge maskinene finner hverandre, men når jeg skal inn og hente filer etc så får jeg ikke tilgang.

 

Internett fungerer som bare det på begge maskinene. Jeg har ikke endret på noen innstillinger eller noe slik, men likevel fungerer det ikke.

 

Er det noen som vet om en løsning? Det må vel nesten være noen innstillinger med nettverkskonfigurasjonen som er feil. Har kjørt veiviseren flere ganger, uten at det har hjulpet.

 

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at maskinene er satt opp for å motta ip fra dhcp'en i NGT-ruteren?

 

Du sier at maskninene finner hverandre, hvordan gjøres det? er det i windows-nettverket eller er det med ping?

 

Jeg installerer alltid en ekstra protokoll: IPX/SPX/NetBIOS compatible transport protocol når jeg setter opp maskinene mine, da slipper jeg å oppleve problemer som det du beskriver. Hvis du trenger forklart hvordan dette gjøres, bare si ifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...