Gå til innhold

Hjelp! Jeg drepte GF4'en min?!

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg har prøvd å bytte vifta på min Creative Geforce 4 TI 4400 med en ThermalTake Crystal Orb, samt å sette på RAM-heatsinks (ThermalTake Memory Cooling Kit). Begge deler kjøpt fra Microplex. (jeg har tidligere lest om folk som har brukt dette med hell)

Jeg prøvde å sette dette på med å bruke Artic Silver 3 på GPU'en og Artic Silver Thermal Adhesive. (da disse er gode termiske ledere og ikke leder strøm)

Jeg var forsiktig og følge nøye instruksjonene På Artic Silver sin Webside, men unnlot å legge silikon rundt Ram-brikkene som kun var ett forslag for å sikre dem møt søl.

Jeg brukte Antistatisk utstyr koblet til jord (matte og armbånd). Og renset komponentene med lo-frie kluter med white-sprit.

Allikevel fant jeg noen små dråper med Artic silver som hadde landet der de ikke skulle, men disse fjernet jeg ved forsiktig å bruke white-sprit klutene samt Q-tips.

Jeg hadde litt problemer med å sette på Crystal Orb'en og jeg har prøvd å "binde" den fast med plastdekket ståltråd "sprengtråd" ville noen kalt det.

Jeg fyrte opp maskinen og ble møtt med MASSE artifacts på skjermen i ett rutemønster under PROMT, disse endret seg til det verre under oppstarten av XP for å til slutt korrupere hele skjermbildet når jeg var inne i XP.

Min første aksjon var å dobbeltsjekke om jeg hadde glemt noen flekker, og det hadde jeg... Jeg fjernet disse, og for sikkerhets skyld tok jeg av RAM-heatsinks'ene, og renset rund der.

Samme artifacts møtte meg igjen.

Jeg tenkte da at jeg fikk sette på den originale Heatsinken, men mens jeg gjorde dette knakk den ene Push-Pin'en og jeg får ikke montert denne skikkelig.

Mitt Bønn er da at hvis noen har en Heatsink/Vifte til ett Creative Geforce 4 TI 4400, er om de kunne ta kontakt med meg slik at jeg kunne kjøpe dette for en billig penge for å prøve om det er noe håp...

Ellers vanker skrothaugen for dette kortet (2800 i dass) + at jeg må ha meg ett nytt :sad:

------- Cybermantix ----

"If it works, overclock it, but don't fuck it up"

---------------------------

AMD Athlon XP2000+ :smile:

512 MB PC2700 DDR RAM

Asus A7V333 RAID

WD Caviar SE 120GB/8MB

IBM Deskstar 46GB

Creative Geforce TI 4400 *Destroyed* :sad:

[ Denne Melding var redigert av: Cybermantix på 2002-05-19 11:10 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm.. det høres ganske kjent ut. jeg fikk noe tilsvarende problem når jeg begynte å tukle med gf3ti200'en min. koblet ut standardviften, og satte en 80mm vifte på hver side av kortet.

masse grafiske feil i XP, tilslutt fikk jeg bluescreen og måtte reboote. prøvde kortet i maskin #2, og det funket uten problemer.

litt merkelig at det skulle komme artifacts når du bootet, da. har du prøvd å planslipe kjøleribbene og orb'en? har sett på enkelte sider at disse er smålig konkave.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 11:17, psilocybe skrev:

litt merkelig at det skulle komme artifacts når du bootet, da. har du prøvd å planslipe kjøleribbene og orb'en? har sett på enkelte sider at disse er smålig konkave.

Nei, jeg har ikke prøvd å planslipe, tenkte at det var litt i meste laget. Så også på den orginale Heatsink'en at den var helt flat og rett, og på den nye at det ikke er ujevnt fordelt paste, slik at jeg regnet med at dette var unødvendig...

------- Cybermantix ----

"If it works, overclock it, But Don't Fuck it up!"

512 MB PC2700 DDR RAM

Asus A7V333 RAID

WD Caviar SE 120GB/8MB

IBM Deskstar 46GB

[ Denne Melding var redigert av: Cybermantix på 2002-05-19 12:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 12:37, psilocybe skrev:

ta kortet med til en kamerat og prøv der, da.

Jeg har prøvd kortet i en annen maskin, får samma driten der... :sad:

Også prøvd å sette kortet (Geforce 1) fra den maskinen i min, men det fungerer fint.

Vet ikke om dette sier noen no, men:

Artifacts'ene som er i Oppløsningene 640x480 (WinXP laster, Asus A7V333 Post bilde) har mange "firkanter" av sammensnurte farger i et rutemønster som dekker hele skjermbildet. Når jeg får "Dos-tekster" feks, listing av PCI-Devices under Boot, og Windows Boot-menu. er det bare enkelte linjer og tegn (litt på random) som er skrudde.

Når jeg kommer inn i WinXP (1024x768x32Bit) så allt til ett sammensurium og PC'en later til å henge seg.

Iblant rebooter den da...

Hvis det var feil på feks, VGA-utgangen ville jo disse feilene være konsekvente?

------- Cybermantix ----

"If it works, overclock it, But don't fuck it up"

512 MB PC2700 DDR RAM

Asus A7V333 RAID

WD Caviar SE 120GB/8MB

IBM Deskstar 46GB

[ Denne Melding var redigert av: Cybermantix på 2002-05-19 12:46 ]

Lenke til kommentar

Crystal orben som vi brukte på creative kortet var ikke plan. Vi Planslipte derfor kjøleribben før montering. Det er enkelt å montere viften ved hjelp av strips.

Du kan se fremgangsmåten på vårtest av Creative Ti4400

TIPS: Du kan bruke samme metode for å feste den originale kjøreren på plass igjen. Hus bare å bruke den originale spiral-fjæren i festeklipset, slik at du får korrekt trykk på ribben.

Lenke til kommentar

Byggeren:

Grunnen til at jeg sa at serveren deres ikke fungerte var at jeg bare fikk "Finner ikke server" når jeg forsøkte å gå på sidene deres, og kun der.

Nå satte jeg meg på PC'en til Far, og da kom jeg inn.

Jeg måtte endog refreshe flere ganger når jeg skulle se på bildene deres.... (bruker samme ADSL-tilkobling)

Nok om det...

Jeg skal prøve å planslipe kjøleren og feste de med strips som dere hadde gjort...

Meget fancy forresten :wink:

Takk for forslag så langt. Regner med at hvis det ikke hjelper å sette på orginalen og/eller en planslipt Orb så kommer jeg tilbake... :smile:

Lenke til kommentar

ARGH! :mad:

Nå har festet orginal-kjøleren igjen, da ble det mye bedre... MEN fremdeles dukker artifacts opp. Nå kun under oppstart og spill.. inne i WinXP er det fint...

Jeg har jo ikke BEGYNT å overklokke enda... (standard clocks)

Ser for meg ut som den kan ha blitt permanent skadet... :cry:

PS: Jeg får forresten ikke brukt 3-pins viftekontakten på kortet, det kommer ikke noe strøm... Det har det aldri gjort, jeg testet det med en gang jeg fikk kortet... Defekt kort? eller en konfig-endring må til?

Jeg får jo ikke byttet den i butikken nå...

jaja...

takk for tipsene uansett...

Får bare samle sammen spenn til å kjøpe ny...

--- Cybermantix ---

"If it works, overclock it, But Don't Fuck it up!"

512 MB PC2700

Asus A7V333 RAID

WD Caviar SE 120GB/8MB

IBM 46GB

Creative GF4 TI 4400 *Destroyed* :cry:

[ Denne Melding var redigert av: Cybermantix på 2002-05-19 14:47 ]

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...