Gå til innhold

Hjelp til bærbar PC

duda

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjærsten min skal ha en laptop til skolen. Hu studerer reklame osv, så trenger en laptop som er bra.

Kriteriene er minimum:

512 ram,

40gb harddisk

dedikert skjermkort som er minst 64mb

Pentium-M prossesor

lett og liten maskin

ikke tyngre enn 3kg

det beste hadde vært en 14" SXGA skjerm,

max 20 000, helst rundt 15 000

Det beste hadde jo selvsagt vært en Ibook eller powerbook, siden skolen hennes bruker det, men hu hater mac og vil helst ha en pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hp nc6000, bør sjekkes ut, den dekker alle minimumskriteriene ( http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=40020 )

Nå som en kan få ferrari 3200 til rundt 15 000 kan også denne sjekkes ut hvis en vil ha litt kraftigere og større maskin. Men hun bør være oppmerksom på at hun offrer garanti, batteritid etc

EDIT: ser allerede at folk anbefaler 1557, og så kommer sikkert cl56 og g556 til og bli anbefalt. Dette er maskiner som gir mye for pengene spesifikasjonsmessig, men det betyr ikke nødvendigvis at de er de beste til hennes bruk. Skal en ha en problemfrimaskin ville jeg gått for nc 6000 (evt ferrari3200)

Endret av Cera
Lenke til kommentar

hp maskinen så bra ut, men står ikke noe om skjermkort. MÅ ha dedikert skjermkort.

acer ferrari maskinene er altfor stygge og store. skal det bli en acer, så blir det en travelmate.

ellers så så 1557-maskinen veldig bra ut. skal prøve å se etter erfaringer på den.

mac er nok smak og behag, men så å si alle i klassen hennes har kjøpt seg pc istedet for mac, selvom skolen er en mac skole.

ibm blir nok litt for dyrt selvom jeg har datateam sin rabatt, har selv en T40P, men tror nok det blir i det drøyeste laget for henne.

Lenke til kommentar
nå er hp-maskinen dyrere og har dårligere cpu, 40gb mindre disk, mangler dvd-brenner, mindre skjerm og sannsynligvis mye dårligere skjermkort en 1557-maskinen........

oooooog......kabooom...

http://reviews-zdnet.com.com/HP_Compaq_Bus...ml?tag=topprods

http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1609407,00.asp

:tease:

Heh...jeg sier ikke at hp-maskinen er dårlig...

...men, man må jo alltid se hva man får for pengene...det finnes nok av tester som skryter av 1557-maskinene også...

men, spesifikkasjonsmessig så får man mye mer for pengene om man går for 1557 vs nc6000....

Lenke til kommentar
ser allerede at folk anbefaler 1557, og så kommer sikkert cl56 og g556 til og bli anbefalt. ... Skal en ha en problemfrimaskin ville jeg gått for nc 6000 (evt ferrari3200)

Betyr det at 1557-maskinene ikke er problemfrie? Hva baserer du det på?

synes det er tynne(les: ingen) argumenter du kommer med...

;)

Lenke til kommentar
ser allerede at folk anbefaler 1557, og så kommer sikkert cl56 og g556 til og bli anbefalt. ... Skal en ha en problemfrimaskin ville jeg gått for nc 6000 (evt ferrari3200)

Betyr det at 1557-maskinene ikke er problemfrie? Hva baserer du det på?

synes det er tynne(les: ingen) argumenter du kommer med...

;)

Rapporter fra en rekke brukere, kan nevne et par ting i farten som brukerne av forumet har klaget på siste ukene:

-blir lett varm

-dårlig skjerm

-irriterende klikkelyd

-utrolig dårlig wlan

Det finnes en rekke andre ting som klages på, emn dette beviser bare min påstand, og er ikke meningen og komme med en utfyllende liste

Lenke til kommentar
det er derfor jeg vil ha efaringer og flere anbefalinger. er ikke alltid gode specs er alt, det hjelper jo bra på maskinne, men hva gjør da det når andre ting ikke fungerer som det skal.

Selvfølgelig...helt enig....

kan da legge til at jeg ikke har personlig erfaring med 1557-maskinene!:)

...men, litt av grunnen til at det er flere negative erfaringer med 1557-maskinene er at det gjerne er svært mange som har disse maskinene...

vh

krister

Lenke til kommentar

elendig maskin. eneste bra med den maskinen var at den hadde et bra skjermkort. resten var jo udugelig. altfor tung, altfor stor, elendig batteritid.. og spurte ikke etter en AMD maskin, men en pentium-m.

skal hu kjøpe fuijitsu siemens, så blir det definitivt ikke en amilo maskin, men lifebook.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...