Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

CNet trådløs router

Anbefalte innlegg

Jeg har en CNet trådløs router av typen CWR-854.

Problemet mitt er at når jeg kobler PC'en til routeren og har koblet routeren til nettverket/internett, så fungerer internett ypperlig, men jeg finner absolutt ingen av de andre som er på nettverket.

Og med det så mener jeg ikke andre maskiner som er koblet til min router, men de andre maskinene som er en del av nettverket som routeren er koblet mot som gir meg internett.

Noen som vet hvorfor det ene fungerer og det andre ikke og har noen eventuelle løsninger på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du vil se maskiner som er i det andre nettverket da de er i en annen ip range.

Har selv en Netopia ruter fra NGT, til denne har jeg koblet en DrayTek ruter ved hjelp av en switch. De enhetene som er koblet via switchen til Netopia får ip adresser i 10.0.0 range og de som er koblet til DrayTek får ip i 192.168.1. range, de to subnettene får ikke kontakt med hverandre.

Mulig du kan skru av routerfunksjonen i Cnet router og kun bruke den som switch/aksesspunkt, den vil da trolig være i samme subnet som de andre maskinene du leter etter.

Lenke til kommentar
Mulig du kan skru av routerfunksjonen i Cnet router og kun bruke den som switch/aksesspunkt, den vil da trolig være i samme subnet som de andre maskinene du leter etter.

Hvis det ikke det går, kan jeg da få kontaktet med de andre maskinen hvis kan få satt routeren til å dele ut et par IP'er i samme IP range som de maskinene jeg vil ha tak i er i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...