Gå til innhold

ATI med mange kjørende prosesser

roger'n

Anbefalte innlegg

Jeg har et Powercolor Radeon 9800 Pro skjermkort, som til nå ser ut til å fungere fint. Men jeg syns det er for mange prosesser som starter opp.

Når jeg sjekker oppstarten så er det tre til ATI som starter :

- atiptaxx C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe

- cli C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe"runtime

- ATI CATALYST System Tray C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe System Tray

Behøver alt dette å kjøre?

driveren jeg lastet ned for en drøy uke siden heter: wxp-w2k-ccc-8-051-040825a-017633c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg kan gi deg veldig grundig svar, har jeg lagt merke til det samme på mitt X600, etter at jeg innstalerte "catalyst" ble det brått fler prosesser, hos meg var dette nødvendig for å kjøre 2 skjermer i ønsket modus.

Men du MÅ jo ikke ha catalyst, hvis du ikke bruker noen av de spesielle fungsjonene som følger med.

Kortet i seg selv funker jo greit nok bare med drivere (cli exe, og tray har vel med 2 skjermsmodus å gjøre bla)

Er ikke 100% sikker, men vet at det som har med cli å gjøre kom med catalyst i alle fall.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Uten at jeg kan gi deg veldig grundig svar, har jeg lagt merke til det samme på mitt X600, etter at jeg innstalerte "catalyst" ble det brått fler prosesser, hos meg var dette nødvendig for å kjøre 2 skjermer i ønsket modus.

Men du MÅ jo ikke ha catalyst, hvis du ikke bruker noen av de spesielle fungsjonene som følger med.

Kortet i seg selv funker jo greit nok bare med drivere (cli exe, og tray har vel med 2 skjermsmodus å gjøre bla)

Er ikke 100% sikker, men vet at det som har med cli å gjøre kom med catalyst i alle fall.

catalyst driverene gir jo generelt mye bedre ytelse ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...