Gå til innhold

Budsjett skjermkort?! Hjelp


Aurelius

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har vanligvis god peiling på hva som er bra på markedet blant skjermkort.
Men å har jeg vært i militæret en stund og er ikke like orientert om hva som er best.

Prøvde forleden en dag å kjøre doom3 med stor skuffelse på mitt 5200fx 128MB.
Det var snakk om 640x480x32 rundt 20 fps på low settings.
Så derfor skal jeg kjøpe et nytt skjermkort i prisklassen 2500.-.

Det jeg har fra før er XP2600+ Barton, 1024mb RAM på et Epox kt400a HK.


Hva finnes der ute, det er liksom Geforce 6x serien, FX serien, ATI x serien og radeon 9x serien.. jeg er ikke ute etter så mye fanzy instillinger eller utganger, jeg vil gjerne ha et veldig raskt kort og er ikke så veldig intressert i image quality.
Jeg setter framerate på toppen av listen. Jeg har altid sverget til Nvidia men er åpen for ATI. Kortet må kunne håndtere HL2 og Doom3 greit.

Tusen takk til dere som gidder å lese min håpløse forespørsel,
og jeg takker for alle svar jeg måtte få.

Jonas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F. eks. dette. Kortet koster som du ser 2490kr, som må sies å være en god pris for et så godt kort. Kortet leveres med Ultra-kjøler, så er du interessert i overklokking, så bør absolutt dette kortet gjøre jobben sin ;)

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av TJ
Lenke til kommentar

Vel . dette koster 1850 og yter ok i Doom 3 og half life 2 .

 

Ellers i 2500-3000 kr klassen er Geforce 6800 enerådende . ATI X800 Pro koster fra 3400 kr . ATI har ikke noe kort i pris segmentet 1800-3200 kr nå. Antar at det kommer , men ...

 

I de fleste spill er det liten forsjell på Radeon 9800 Pro og Geforce 6800 , med Doom 3 som det eneste store unntaket .

 

Her finner du en sammenlinking av skjermkort fra 1999 til i dag , blandt annet testet i Doom 3 . Kikk over det .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...