airguard Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Regner med at dette er nødvending her også ? Har ikke sett mye om det men vil gjerne ha svar om hvor effektivt dette er på en slik prossesor. airguard Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Dersom du tenker på effekten i kombinasjon med den originale padden som sitter på originalkjøleren, vil du oppnå 1-2°C differanse ved bruk av AS3. Dersom padden som er på originalkjøleren er ødelagt, vil du selvfølgelig få noen grader ekstra. Men dersom det er et nytt system du skal sette sammen, er det lite å hente. Grunnen til at det ikke er mer å hente, kan jeg tenke meg er at varmesprederen på P4 prosessorene fordeler varmen på et stort areale. Derfor er ikke effekten av skikkelig kjølepasta så stor som den er på prosessorer uten denne varmesprederen. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Byggern: stemmer, tar du var varmespredersn ligger hele Core'n badet i pasta under den. Merket goså det på første gang jeg satt på boxed kjøleren min (uten brutt pasta/forseiling) og nå - dengang klarte jeg 2.25GHz uten goop - nå klarer den såvidt 2.15 (willamette). Lenke til kommentar
airguard Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 Takk ! Jeg tror jeg hadde brukt pasta uten deres hjelp, nå gjorde jeg det ikke 1.6mhz`en går nå fint på 2000mhz 34 grader :smile: skal prøve litt til. airguard Lenke til kommentar
DrSilence Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Quote: airguard skrev (2002-05-19 19:36):Jeg tror jeg hadde brukt pasta uten deres hjelp, nå gjorde jeg det ikke 1.6mhz`en går nå fint på 2000mhz 34 grader Det er den heftigste overklokkingen jeg har sett til dags dato! 1250x org hastighet :wink: hehe DrS Lenke til kommentar
airguard Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2002 ROFL men du skjønte vel hva jeg mente hehe. 1600mhz airguard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå