Maroder_S Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 TEST: Logitech QuickCam Pro 4000 QuickCam Pro 4000 et webkamera som har blitt markedsført som å være mer enn bare et kamera for nettprat. Hva kan det egentlig brukes til? Vi gir deg svaret i vår test. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Mens kamera var plukket frahverandre, var det mulig å se noe IR-filter der? Endel kamera har IR-filter som kan fjernes lett slik at en kan bruke det bedre i mørket eller til teleskop. Modellen er for ny til at jeg finner noe med Google. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg synes 640x480 oppløsning i video opptak er litt lite i dag, ellers synes jeg den er helt lik mitt gamle logitech kamera (som har en enda dårligere plastfot). Hadde du problemer med at kabelen ble for 'tung' for kameraet? Forøvrig, likte kosebamsen din. Lenke til kommentar
HenkiB Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Ir-filteret og linsen sitter sammen. (se nederse bilde på "en titt inni siden). Når det gjelder modifikasjon for bruk med teleskop er det bare å følge oppskriftene for QC pro 3000. Er teknisk akkuratt det samme kameraet. Sjekke linkene på denne siden: Which Cameras Lenke til kommentar
rumander Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Man trenger bare dreie på den sorte gummiringen rundt linsa for å justere fokus. Er ikke nødvendig å skru det opp Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg ble også overasket over at dere valgte å skru opp kameraet for å justere fokus... Når det faktisk er som rumander sier, bare å vri på gummiringen rundt linsa... Lenke til kommentar
Dafe Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) kul bamse Endret 17. oktober 2004 av Dafe Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Man trenger bare dreie på den sorte gummiringen rundt linsa for å justere fokus. Jepp, dette har du faktisk helt rett i. Men denne ringen var faktisk mer eller mindre "låst" ved mottak av kameraet, det kan hende den lå i klemme. Vanligvis skrur man jo på de bevegelige delene man finner før man går til det skritt og åpner. :-) Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 kul bamse Takk for bamsekomplimentene! Bamsen heter Jim, kommer fra New York og ble spesielt hyrt inn til denne testen. Ser ikke bort fra at dere kan komme til å møte på Jim i senere web-cam-tester :-) Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Heter ikke bamsen Alf da? Ligner iallefall på ALF.. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Hadde Alf blå nese? ;-) Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Jeg kan ikke vri på min sorte gummiring... Edit: Likner veldig på Alf jah... Endret 17. oktober 2004 av Caddy Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hvilken codec har dere brukt? Jeg har ffdshow, men får ikke spilt? Hvilke programmer var det dette kameraet ikke fungerte med? Det høres veldig rart ut... Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Hvilken codec har dere brukt? Jeg har ffdshow, men får ikke spilt? Brukte siste versjon av ffdshow, rett og slett som det står i artikkelen. Flere som har problemer med å spille den av? Lenke til kommentar
rumander Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Ringen på mitt cam satt også litt hardt fast i starten, antakelig fordi den var skrudd helt inn (som en colakork som sitter fast). Litt moderat styrke begge veier løsnet den. OBS! Jeg tar ikke ansvar for evt. skader som måtte oppstå som følge av mitt tips Endret 17. oktober 2004 av rumander Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg ble også overasket over at dere valgte å skru opp kameraet for å justere fokus... Når det faktisk er som rumander sier, bare å vri på gummiringen rundt linsa... Eg kan også skru på linsa mi for og justere den fokus saken., Må være noke ned det webcamen dere har fått. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 kul bamse Nå avslørte han kosebamsen sin! Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 http://disney.go.com/disneychannel/playhouse/bear/ Kvaliteten på hverken videoklippet eller stillbildet holdt mål... men det er jo bare snakk om 700,- også da. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) kul bamse er ikke det bjøren fra det blå huset som var på barne tv på nrk for ikke så lenge siden ?? EDIT: Gunnar_ oppdaget dette hvist før meg Endret 18. oktober 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Er det noen som vet om dette fungerer brukbart til å overvåke uteområder? (kamera stående i vinduet) Jeg har en gårdsplass jeg gjerne skulle holdt øye med, 300 kroners Logitech kamera fungerte litt dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå