Gå til innhold

Hvilket Radeon 8500 skal man velge???

Anbefalte innlegg

Jeg har nå surfet i et par dager på hw.no sine forum sider, og søkt etter radeon 8500. Jeg har funnet enormt masse stoff, men jeg er fremdeles i tvil om hvilket kort jeg skal velge. Det jeg har lyst på er det med 275/275mhz standard. Jeg har funnet følgende tilbud:

-(Databutikken.com/no) Point Of View ATI Radeon 8500 64MB DVI TV-Out Hydravision 275 MHz Retail AGP :1818kr

-(Quad.no) ATI AGP Radeon 8500LE, 64MB DDR, Tv-Out, DVI, Bulk 230Mhz GPU 3,6ns RAM. NTSC Video ut :1714kr

-(mamoz.no) Club 3D ATi Radeon 8500 275MHz 64MB DDR m/TV-UT & DVI :2183kr

Jeg skal ha et Radeon 8500 kort som skal klare minst 275/275. Dette har vært diskutert utallige mange ganger, men det blir aldri noe konkret svar på det. Og jeg har heller ikke funnet noen 300/300mhz som Club 3d påstår at de har. Jeg skal ikke ha geforce, god 3d, men ingen 2d i de kortene! Det skal også være rundt 2000kr(budjsettet) grensen. Jeg vet at det er mange som har kjøpt dette kortet, og jeg orker ikke vente på rv250 eller.no hva det heter.

Hvilket skal jeg velge, eller noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror også kylning.com har ati retail på lager. HAr hatt det i hvert fall.

Bor du nærme svenskegrensa kan du sikkert få sendt det til nærmeste svenske postkontor og hente det der.

Blir billigere en svensk pris når nkr er mer verdt en skr.

Har retail ati 850 og er godt fornøyd.

Om du ikke finner retail ati så ring butikken du vurderer å kjøpe i og spør etter ram hastighet på den versjonen du vil kjøpe.

Mitt retailkort har hynix 3.8 ram.

Lavere er bedre og høyere dårligere.

Har kjøpt 2 stk club 3d7500 og der var rammen 4.0

Har sett at gigabyte har noen veldig gode ati 8500 verjsoner så kanskje du kan få bestille et slikt kort fra en butikk som fører gigabyte produkter?

http://www.gigabyte.com.tw gå til skjermkort

Lenke til kommentar

Etter at jeg fikk GF4 Ti kortet mitt.

Ble jeg nesten så glad at jeg pissa i buksa over 2D kvaliteten på kortet. Jeg ville vurdert Gf4 Ti 4200

koster det samma som R200. + at du får litt bedre 3d ytelse:)

Har sett mange steder der de sammenligner Gf4 Ti med Matrox korta i 2D! Vurder et Gf4 Ti kort!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-20 19:51, Dr. Høietun skrev:

Jeg har det ene beinet på PCMAX.no sin ATI radeon, men har de disse på lager da?.. jeg har ikke spurt men jeg har hørt at ATI har sluttet å produsere disse. Hva er forklaringen da?

Kjøpte kort der for en uke siden jo. De har jo noen på lager tror jeg..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-20 19:59, Holmgr3N skrev:

Etter at jeg fikk GF4 Ti kortet mitt.

Ble jeg nesten så glad at jeg pissa i buksa over 2D kvaliteten på kortet. Jeg ville vurdert Gf4 Ti 4200

koster det samma som R200. + at du får litt bedre 3d ytelse:)

Har sett mange steder der de sammenligner Gf4 Ti med Matrox korta i 2D! Vurder et Gf4 Ti kort!

Om GF4 Ti korta er like gode i 2d som Matrox ?

HAHAHAHAHHAHAWHHAHA! ! !

Det er noe av den største bullshitten som nv-fanatikere har sagt ! !

Lenke til kommentar

jaja.. da blir det nok et EKTE ATI radeon 8500 fra pcmax.no på meg. Noe i det dyreste laget, men man må betale for kvalitet, 3d og 2d i ETT kort :grin: . Dette var vanskelig å komme fram til, men når man holder mest på med 2D, så tar man 2D.

Rafael: du er sikker på at dette er et ekte kort?.. og ikke noe LE eller LELE eller POV eller 3dclub??.

Fikk du det på 275/275 som standard i minne?, gpu eller hva det heter.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-19 14:38, ExcaliBuR skrev:

Quote:

Den 2002-05-19 13:42, Noldus skrev:

har herkules radeon 8500 kort med 64 og 128mb ddr. bulkversjonene koster 1700,- og 2100,- dette er le-kort med 250mhz

Hercules har heller ikke to DAC'er, dermed kan man droppe HydraVision med to CRT skjermer

Hva?? Det er jo derfor Radeon 8500 er så perfekt for meg, grunnet hydravision( gledet meg til å gjøre ting på to skjermer samtidig ). Jeg har ikke kjøpt enda, men hadde nesten bestemt meg for hercules. Også har vel radeon 8500 en kjempebra tv-out chip, bedre enn geforce (?). Også får man både bra 3d og 2d. Er det altså slik at man ikke kan bruke to vga-skjermer

Lenke til kommentar

Quote:

Om GF4 Ti korta er like gode i 2d som Matrox ?

HAHAHAHAHHAHAWHHAHA! ! !

Det er noe av den største bullshitten som nv-fanatikere har sagt ! !

Jeg vet ikke hvem som virker som fanatiker her, men... Stein i glasshus noen?

Lenke til kommentar

Quote:

-(Databutikken.com/no) Point Of View ATI Radeon 8500 64MB DVI TV-Out Hydravision 275 MHz Retail AGP :1818kr

-(Quad.no) ATI AGP Radeon 8500LE, 64MB DDR, Tv-Out, DVI, Bulk 230Mhz GPU 3,6ns RAM. NTSC Video ut :1714kr

-(mamoz.no) Club 3D ATi Radeon 8500 275MHz 64MB DDR m/TV-UT & DVI :2183kr

Definitivt det første tilbudet spør du meg!

Lenke til kommentar

Det er jo rart at -(Databutikken.com/no) Point Of View ATI Radeon 8500 64MB DVI TV-Out Hydravision 275 MHz Retail AGP :1818kr : er så billig og kjører på 275/275 standard?.. dette burde jo egentlig være det beste tilbudet, men er det noen der ute som har kjøpt dette kortet og brukt/testet/vurdert det?..

Kjipt vis jeg kjøper feil kort, jeg har sett flere på forumet som har kjøpt feil. På : http://www.tomshardware.com/graphic/02q2/0...0418/index.html så eier jo ATI radeon 8500 BBA nesten da. utenom GF4 ti serien :grin: og det ligger over GF3ti500 i denne testen: http://www.tomshardware.com/graphic/02q2/0...0522/index.html:lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...