^Desloch Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Søkte gjennom forumet, men fant ingen svar på lignende spørsmål.. I går skjedde noe forferdelig, jeg klarte å miste 40gB med musikk og bilder (!). Jeg fjernet partisjon C:, og opprettet den på nytt. På denne harddisken har jeg 2 partisjoner, C: og D:. Da Windows var installert, startet PC'en på nytt. Men i oppstarten så begynte scandisk å søke etter feil på E:\. Det kom opp MANGE linjer med "Sletter post i tapt filsegment". Kom også opp flere ting som jeg ikke husker... Denne holdt på i kanskje 5 minutter. Var veldig nervøs, men tenkte at jeg kanskje gjør vondt verre hvis jeg avbryter midt i arbeidet. Da jeg da kom inn i Windows XP, så prøvde jeg umiddelbart å gå inn på E:. Nesten alle filene var vekk fra ei bestemt mappe, og mp3-mappa var også vekk. Virket som om alt som har vært lagret på den i løpet av det siste halve året er vekk. Bildene er mer enn et halv år, men jeg har flyttet de fra en annen harddisk over til denne i løpet av det siste halve året. Så, spørsmålene er: - Er det farlige å fjerne partisjon C: og legge den til på nytt når man har en annen partisjon på den samme harddisken (har aldri vært et problem før), slik som jeg gjorde? - Scandisk reindekserte vel harddisken, så er det noen mulighet for å få tilgang til de filene som gikk tapt? - Forslag til programmer som kan brukes? Har prøvd med "GetDataBack", men der er også alle filene jeg savner helt vekk Alle innspill mottas med takk! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Søkte gjennom forumet, men fant ingen svar på lignende spørsmål.. I går skjedde noe forferdelig, jeg klarte å miste 40gB med musikk og bilder (!). Jeg fjernet partisjon C:, og opprettet den på nytt. På denne harddisken har jeg 2 partisjoner, C: og D:. Da Windows var installert, startet PC'en på nytt. Men i oppstarten så begynte scandisk å søke etter feil på E:\. Det kom opp MANGE linjer med "Sletter post i tapt filsegment". Kom også opp flere ting som jeg ikke husker... Denne holdt på i kanskje 5 minutter. Var veldig nervøs, men tenkte at jeg kanskje gjør vondt verre hvis jeg avbryter midt i arbeidet. Da jeg da kom inn i Windows XP, så prøvde jeg umiddelbart å gå inn på E:. Nesten alle filene var vekk fra ei bestemt mappe, og mp3-mappa var også vekk. Virket som om alt som har vært lagret på den i løpet av det siste halve året er vekk. Bildene er mer enn et halv år, men jeg har flyttet de fra en annen harddisk over til denne i løpet av det siste halve året. Så, spørsmålene er: - Er det farlige å fjerne partisjon C: og legge den til på nytt når man har en annen partisjon på den samme harddisken (har aldri vært et problem før), slik som jeg gjorde? - Scandisk reindekserte vel harddisken, så er det noen mulighet for å få tilgang til de filene som gikk tapt? - Forslag til programmer som kan brukes? Har prøvd med "GetDataBack", men der er også alle filene jeg savner helt vekk Alle innspill mottas med takk! Prøv dette programmet: http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/welcome.htm (freeware i versjon 3.0) Lenke til kommentar
^Desloch Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2004 Det har jeg prøvd, men fikk "Application failure" da jeg valgte "Find deleted files" på den harddisken Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det har jeg prøvd, men fikk "Application failure" da jeg valgte "Find deleted files" på den harddisken Prøvd mange ganger? Programmet er rimelig ustabilt, men klarte å hjelpe meg en gang jeg quickformatterte disken ved en .. feiltakelse. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det beste programmet jeg har brukt for tapte partisjoner er DiskPatch som du kan kjøpe her:http://www.diydatarecovery.nl/ Dette programmet kan fikse pekerne som viser hvor de forskjellige delene av partisjonen ligger på disken, slik at windows igjen kan finne de. Programmet er helt genialt, men du vil trenge litt tid på å lære deg hvordan fil systemet virker. De har laget en god manual som gir i tillegg god innsikt problemet ditt. Programmet er DOS basert, men har et bra brukergrensesnitt. Programmet lar deg gjøre følgende: 1. Lage en kopi av hardisken til en HD nr 2 (om du har det), lager da en arbeiskopi. 2. Leter opp partisjonene dine. 3. Fikse filsystemet til de partisjonene du hadde før havariet. Et annet bra program er File Scavenger som kan lastes ned her:http://www.quetek.com/products2.htm Dette er gratis, men kan kun anvendes på små filer og da en om gangen. Fordelen er at det er et Windows basert grensesnitt. Og er mer brukervenlig. Kjøper du lisens kan du hente ut hele mappe systemer, ved at du søker på feks .mp3. Er det snakk om mange giga som i ditt tilfelle, ville jeg anbefale DisckPatch for her kan du redde alt på en gang. Sparer mye tid. Jeg prøvde begge deler. Lykke til Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 badcopy er et program eg har hatt god erfaring med... dog ikkje freeware... bunnlose Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå