Gå til innhold

Utestenging på Xbox Live

Xeno

Anbefalte innlegg

Jeg og en kammerat snakka i går (ingen av oss var vel spesiellt edru, så det er mulig vi bare snakka piss, men men...)

Han sa i hvertfall at han hadde hørt rykter om at med chippa Xbox, vil du nå kunne bli oppdaget uten at chippen er aktivert, som vil føre til at du vil bli utestengt fra Xbox Live for all tid... Er dette bare tomme rykter, eller er det noe i dem??

Han fortalte også at ved å ha chippa Xbox, er det spill du ikke får spilt, grunnet noe software som oppdager chippen... (blant annet Ninja Gaiden)

Selv mener (og håper) jeg at dette bare er tomme rykter, men jeg tenkte jeg kunne høre med andre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98123897187934

Jeg har spilt ninja gaiden, både original og kopiert, på dvd og harddisk med modchip på. Det er kun et fåtall spill (som kotor) som ikke funker i kopiert (og umodifisert/endret) tilstand.

Derimot blir xbox'en banna dersom du går inn på live når chippen er _på_. Så alle som er så heldige å ha en xecuter med bryter eller tilsvarende kan spille live med originale spill så mye de orker...

Endret av Slettet+98123897187934
Lenke til kommentar
Han fortalte også at ved å ha chippa Xbox, er det spill du ikke får spilt, grunnet noe software som oppdager chippen... (blant annet Ninja Gaiden)

noen opplever problemer med de nyeste spillene visst de har en gammel bios.. men og oppdatere bios på en chipp'n er jo en smal sak som tar maks 2 minutter.

Lenke til kommentar

Jeg kan prøve å forklare det litt enklere for deg, eeprom er en brikke i xboxen, er vanlig å kalle instruksjonene som er i denne for "eeprom bios". Denne inneholder din unike Live ID, og blir du bannet, så kan du bytte key. Blir vel egentlig feil å kalle det en bios ja, men det er ikke poenget, poenget her er at blir du bannet fra Live tjenestene så kan du alltids skaffe deg en ny nøkkel. Og det kan koste deg under 100 kr for en virkende.

Så med andre ord, dere som har blitt bannet kan ta det med ro, dere trenger ikke kjøpe ny Xbox.

Endret av odex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Så med andre ord, dere som har blitt bannet kan ta det med ro, dere trenger ikke kjøpe ny Xbox.

Argh! Slo på Xboxen i moddet modus med PGR2-dvden i. Har hatt moddet Xbox lenge og aldri hatt noen problemer, men da PGR2 dukket opp på skjermen var jeg litt for rask till å klikke meg videre og vips var jeg logget inn på Live! og jeg ble bannet. Glimrende.. glimrende... :no:

Så... kjøpe ny EEPROM? Hvor? Hvordan?

Tror ikke jeg gidder å kjøpe en ny Xbox kun for Live!... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...